Gå til innhold

Motorproblem E39 520ia.


rødbmw316i
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 98 modell Bmw e39 , 520ia. Den siste dagen fikk jeg ett problem med gasspådrag, ved 0-2500 omdreininger, klarer ikke bilen og yte nesten noe, må ta gassen helt i bånn, men fortsatt nesten bare motstand. Men fra 3500 omdr og videre ingen problem, Har også at den står og jukser på tomgang, som om den vil dø , men gjør det ikke. Kan ligne veldig på at den kjører på 5 sylindre og ikke 6, om dere skjønner. Har bytta LMM til ingen nytte, samme problem, selvom jeg trodde det var denne. Noen som har vært borti dette tidligere? Coil, plugger, filter, noe som er tett? vanlige symptomer som kan skje og hvor evt lete?? takker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor mange begynner med lmm ved fusking. Sjelden feil på denne.  :-)

 

Men det du trenger er å få tatt diagnose på den. Lese av feilkoder. For det går ikke an å gjette seg til feilen her, for her er det mange muligheter.

 

Skulle jeg gjette, ville jeg gjettet veiv-, og/eller kam- aksel sensor. Men ren gjeting altså.

 

Og siden du har en 98 mod, så fungerer ikke alle disse universal OBD2 scannerene i markedet på denne bilen. For den er ikke OBD2 kompatibel. Det vil si at du trenger å lese av elektronikken med et spesiellt egnet BMW system. Hvis du søker under Diagnose tråden her inne kanskje du finner noen i området der du bor som kan hjelpe deg. Hvor i landet holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei.. Nei trodde lmm fordi den ga di typiske feilene, fikk i tillegg opp varsellampe, ett gult tannhjul aktig greie, etter jeg bytta LMM, forsvant det varselet, men fortsatt samma problem.. Bilen er reg desember 97, så om det er 97, ell 98 vet jeg ikke nøyaktig er ikke kjempegod på det. Holder til Vestfold, Larvik. Men evt Coil, plugger osv, kan det gi disse symptomene da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de tingene du nevner kan også gi slike symptomer. Dessverre så trengs diagnose på dagens moderne biler. Ellers kan du holde på med "bytt og prøv og se" i lange tider fremover. Ofte lønner det seg å betale noen kroner for å lese elektronikken.

 

Et gult tannhjul....er ikke det girkassen? Mulig jeg tar feil. Men en defekt kam/veiv sensor på motoren kan påvirke girkassa. Igjen....diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de tingene du nevner kan også gi slike symptomer. Dessverre så trengs diagnose på dagens moderne biler. Ellers kan du holde på med "bytt og prøv og se" i lange tider fremover. Ofte lønner det seg å betale noen kroner for å lese elektronikken.

 

Et gult tannhjul....er ikke det girkassen? Mulig jeg tar feil. Men en defekt kam/veiv sensor på motoren kan påvirke girkassa. Igjen....diagnose.

Ok, takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom feilen synes å påvirke girkassen, ville jeg tippet veiv sensor. Det er en sensor som har med turtall å gjøre.

Okay.. hvor får jeg tak i det? men selvom jeg drar av kontakten på LMM, skjer det ingen forandring på motorlyd .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...