DStraX Skrevet Mai 30, 2014 Forfatter Skrevet Mai 30, 2014 forsto det som at det var en O-ring eller noe som ble dårlig i vanosen og da begynte den å lekke olje, som kunne føre til problemer. Har uansett ikke vanos motor så slipper å tenke på det
Fekzen Skrevet Mai 30, 2014 Skrevet Mai 30, 2014 Stämmer det som Skårholen säger, inga problem att få Vanosmotorn att fungera bra med Turbo. Jag har Turbochip som är anpassade så att alla bra originalfunktioner finns kvar och fungerar med Turbo. Så som tex Vanos, Tomgångsmotor, Lambdareglering, Knacksensorer etc etc. Bara skicka mig PM för mer info kring det Med vänlig hälsning//A.Fekzen
DStraX Skrevet Juni 24, 2014 Forfatter Skrevet Juni 24, 2014 Takk for tilbudet Fekzen Skattepengene har meldt sin ankomst så nå blir det mer action her snart. Planen er som jeg nevnte tidligere å bygge turbo. Målet er 350whp har egentlig 0 peling på turbo så må lese meg opp en del før jeg begynner å handler deler Men her er et bilde jeg tok forleden
DStraX Skrevet Juni 25, 2014 Forfatter Skrevet Juni 25, 2014 Radiatoren eksplofaenmegderte for å quote mr Schance. Så nå blir det alu rad. Noen som har peiling på sånt? Lurer på en mishimoto. Men blir vell fort dyrt. Andre forslag? Her er forresten synderen. Det som er surest er at jeg ikke fikk det på film.. Den spytta nytene over 5 meter vekk fra bilen og jeg sto rett ved sidenav å trodde jeg filma når det skjedde
DStraX Skrevet Juli 1, 2014 Forfatter Skrevet Juli 1, 2014 Ny mishimoto radiator på vei fra Driftworks med de to øvre slangene. Slange nr 6 her er å sprekt helt inn mot radiatoren.. Og den kosta ca 900kr på gs :/ Får bare kaste penger på problemet tror jeg. Får se om jeg får tak i en brukt
DStraX Skrevet Juli 3, 2014 Forfatter Skrevet Juli 3, 2014 bestemt meg for å skjøyte slangen med rørbit. må uansett endre på oppsettet pga man trenger separat ekspangsjons tank alla m3, så fikk bestillt en på ebay for rett under 200 kr. satser på at den er grei, om ikke er det ikke no stort tap hvertfall. Fikk deler fra GS bildeler så fikk bytta ut ESAB festene med e46 m3. satser på at de tåler litt. ser kliss like ut som standar e36 men. og shortshift ble montert. presterte å knekke tuppen på kniven i forsøket på å få ut den plast dritten som holder spaken på plass. fant ut etterpå at man må vri den 45grader med klokka... da gikk det jo som smurt selvfølgelig. måtte bore opp foringen pga indre diameter var 8mm og stanga den skulle på var 9mm. digg med shortshift igjenn. og enda mer digg å slippe å slå tommelen i håndbrekket når jeg setter den i revers venter fortsatt på deler, men i følge FedEx skal radiatoren komme etter helga. mangler ekspangsjons tanken da. men finnes sikkert noe på skroten jeg kan bruke. har vist ett lite subbe problem på full lock også blir neppe bedre når jeg får montert spacers og kutta styre knoka (spindell?) leser masse om turbo for tia men har fremdeler ikke peling.. minner meg om https://www.youtube.com/watch?v=rLDgQg6bq7o motoren er en m50b25 uten vanos, som er gått ca 170k ifølge han jeg kjøpte bilen av. tenker mål på 300-350 hester, og bøttevis med Nm. ganske liten turbo hx30-35 eller GT28 eller 30. blir nokk å beholde innmaten for det meste. senke komp er nokk en god ide. overhale toppen og passe på at alt er i grei stand. vill heslt slippe å plukke ut motoren om mulig. skulle nokk ha planslipt blokka da. får se hvordan sitvasjoner er når den tid kommer. får håpe ting dukker opp fort.. suger å ikke ha bil egentlig.
Kjellsen Skrevet Juli 4, 2014 Skrevet Juli 4, 2014 Halla. Jeg har akkurat bytta til MIshimoto radiator og bruker M3 ekspasjonstank med org braketter på org plass. Funker fjell! Se på prosjekt siden min for bilder. Ruta bare en slange fra vannrøret bak motoren og opp til tanken. Det er iallefall en måte å gjøre det på
DStraX Skrevet Juli 4, 2014 Forfatter Skrevet Juli 4, 2014 Fett! Gleder meg Hvor fikk du slanger fra?
Kjellsen Skrevet Juli 4, 2014 Skrevet Juli 4, 2014 Fett! Gleder meg Hvor fikk du slanger fra? Dele nr på braketter om du skal handle: 41112491298 41122256492 Slanger kan du få på biltema. Kjøpte 90 grader 19mm og en lang lengde med 19 mm. Så 2 stk skjøter på hydroscand. Brukte gamle slangen som gikk fra vannrør til radiator som hadde 25mm inn på radiator og ned til 19 for å bruke på tanken. Denne hadde vinkler å, så fungerte perfekt. 90 grader på vannrør, skjøtet slange, dro den bak motoren og opp mot ECU deksel, skjøtet med den slangen som skal innpå tank. Poppet fast brakettene, skal egentlig punktsveise. Men har ikke mulighet nå. Å poppe fast fungerer helt fint Husk 8mm slange fra radiator til tank som går langs radiator, skjerm og til tank. Å en 8mm lufteslange som går rett ned. Håper det hjalp noe DStraX reagerte på dette 1
DStraX Skrevet Juli 8, 2014 Forfatter Skrevet Juli 8, 2014 Radiator på plass! Men.. Plukka av innsug manifolen for å sjekke varmeaparat slangen og det virker som det har falt noe ned på ventilene.. For når jeg starta opp var det en høy klunke lyd! Og plug nr 4 var skada. Virker som det ble spytta ut i eksosen, Men nå går den ugjevnt så regner med noen ventiler er gåene.. Hadde tenkt å overhale toppen snart. Men det suger uansett.. Gatebil til helga å greier Får ta comp test i morra å se hvor galt det er
DStraX Skrevet Juli 9, 2014 Forfatter Skrevet Juli 9, 2014 jupp bøyd ventil sansynelligvis :/ nr3 og 6 hadde på mirakuløst vis blitt helbredet! var 15psi comp på samtelige untenom 4 som var 0. må lage til en verksted benk så blir det av med toppen og til med bytte av ventiler\ sliping. noen som har tips og råd? har slipt ventiler på en opel vectra før så er kjent med prosessen, men noe spessielt jeg burde vite om på M50 motoren? her er de gamle målingene
turbina10 Skrevet Juli 10, 2014 Skrevet Juli 10, 2014 Finnes det ingen bygge tråd med vanos m50b25 -.-
DStraX Skrevet Juli 10, 2014 Forfatter Skrevet Juli 10, 2014 Er noen på bimmerforums turbina10 reagerte på dette 1
DStraX Skrevet Juli 25, 2014 Forfatter Skrevet Juli 25, 2014 på tide med en liten oppdatering her igjenn tror jeg sånn så det ut når jeg åpna panseret sammenligning av orginal og mishimoto rad vet at pod filter er mongo men har ikke orginal boks. ble nytt biltema filter hvertfall. må søke om spons hos de snart så begynte morroa var dritt lett å skru fra hverandre egentlig. opelen var mye verre fikk plukka av toppen igår kveld før jeg måtte løpe på jobb men så, dystre nyheter kjøle kanalene er rimelig tette ser det ut som. ikke rart den ble varm leverte toppen på sylinderservice tidligere idag. de skal slipe ventiler og plane toppen hvertfall. klarte selvfølgelig å ripe den når jeg tok den av.. %/U#%/#¤&!!! typisk.. så det var 1000 kr ut av vindu.. trenger bedre arbeidsforhold asap... skal hente 2 m52 blokker på mandag. en b25 som jeg tenker å montere over deler på å putte i bilen så fort som mulig. Og en b28 som jeg skal plukke innmaten fra og montere i min. så da blir det m50b28!!! skal pusle den sammen i vinter tenkte jeg, og begynne å handle inn turbo deler. ser ut som det blir garret gt30. tror den er omtrent riktig størelse for 350hk. noen som har erfaring med å bygge turbo? trenger all innputten jeg kan få er tålig grønn på feltet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå