Gå til innhold

Knekt bærearm på E36

vikzz
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo! Har hatt et uhell med bilen min når jeg lånte den bort hvor det ble en kollisjon i en stein som lå langs veien, det gikk kanskje i 20-30 km/t.

Det som skjedde var at frontfangeren ble knust og revet av samt at bærearmen på høyre side ble sprekt/knekt og bøyd bakover slik at hjulet tar inn til skjermen.

Har bestilt ny bærearm med foringer og ny fanger. Problemet er at jeg ikke får av den siste bolten i bærearmen på den delen som er festet i støtfangeren, har prøvd rustløser og hammer samt slegge osv. Den sitter dønn.. Har noen noen tips?

Også lurer jeg på om hva annet som kan ha røket? det ser ikke ut som noe annet har tatt skade utenom en del plastdeler. Men er det noe annet jeg burde se etter?

1780439_586966584722622_1230102523_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn noe å støtte opp fjørbenet med når du slår slik at du får mere kraft. Varm opp med propanbrenner så løsner den lettere

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Oppvarming er også noe som funerer bra, om du har muligheten.

Slik "gaffel" har Biltema ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har fått tak i kuleleddsavdrager så har det alltids funket for meg å slå på godset der kulen er festet i. Dette sjokker hele greia, og det løsner. Ta en hammer og slå kraftige slag her. Etter X antall slag løsner den kanskje.

post-70412-0-58719800-1390821198_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sitter bare i en kon. men de sitter noe jævlig. 
Mulig du greier å få på en slik avtrekker: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Endeleddavtrekker-191253/
Mener jeg brukte det på disse på min bil når jeg nettopp gjorde dette. Elleres så brukte jeg en slik gaffel: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Brytegaffel-191240/

Hvis alt annet ser OK ut, ville jeg bare byttet dette å tatt en 4hjulskontroll, så får du vite om det er noe annet som er galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varme er altid en sikker vinner
varm godsett godt opp og bruk en gaffel eller kakk til godsett med en hammer når det gløder
så løsner det veldig greit
men funker også greit med en gaffel uten å varme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Har fått ut bærearmen nå, mange gode innspill her :)

Det ironiske er at faren min kom forbi med hunden når han skulle gå tur og spurte om å låne hammeren og slo ett par slag så datt den rett ut. Enda vi hadde prøvd alt.

Nå er det bare å se om vi får det sammen igjen :D Venter enda på deler, pakken med ny bærearm var visst i en postbil som var innblandet i en trafikkulykke (ironisk igjen) så den ble utsatt ifølge koed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det hadde tatt seg ut. :)

Fikk pakken idag, ferdig montert og bilen er kjørbar. Men når bilen går rett fram står rattet litt til venstre, sånn at hvis jeg tar det rett går bilen litt til høyre..

Noen idéer? Leste at man kan justere selvet rattet men at det bare var å utsette problemet.. Er firehjulskontroll nødvendig?

Han som krasja er ikke så gira på å punge ut unødvendig og det er jo forståelig.. Vil jo få ordnet bilen men kjipt å mase på han, er jo en kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved slike uhell så er det uansett anbefalt å ta 4 hjulskontroll. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kostet på litt fra min egen lommebok, og byttet ut div slite deler i forstilling, da er det gjort og du slipper å tenke noe mer på det. Og så hadde jeg tatt en 4 hjulskontroll.

Jeg vil heller bruke 3000-4000 kr og ble ferdig med det, enn å få slitte dekk,risting i rattet, trekker til sidene osv osv.

Bil er dyrt, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...