Atle R. Johansen Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 Her e mitt prosjekt. Har så langt kun en bil, og en tanke om ka den biln ska bli en dag Så langt e d en M57D30 som ska handles inn som ny motor.. Den ska pelles i småbita og Moddes krafti i alle rettninge. Alle andre bygge md Bensin, så æ ska være litt utradisjonell (også e man blidd såpass gammel, at man har fått opp øyan for DieselPower) og bygge en Dieselsatan. Specs for M57TUD30 e som følger: 200 kW (272 hk) v/4 000 o/min 560 Nm v/2 000-2 250 o/min.... Specs på originalmotorn M57TUD30 fra 2004. E den som e basen i ideen for bygget. Plan e så langt og ta M57D30 Uten Turbo (Samme som den på bildet) og konvertere den til Turbo md Intercooler.. Så investere i litt kraftier innmat og sannsynlivis havne ganske mye høyere på både hk og nm, enn d 2004 mod sitt md Så har litt research igjen på d her, men utsiktan ser bra ut så langt That's it for Today 5 Februar 2014 Der ser det ut til at motor (M57D30) med komplett ledningsnett samt styringsenhet er i boks. Så da gjenstår det bare at garasjeplassen jeg venter på skal bli ledig, og det er heldigvis ikke så langt fram i tid. MEN... det som har vært det største problemet så langt synes nå og være løst Så når motoren er betalt og ankommer, er det bare og begynne leitinga etter en Turbo og Intercooler som presser litt ekstra i sylinderne
NBCustom Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 Tommel opp!! Dette blir helt verst Atle R. Johansen reagerte på dette 1
Mattae Skrevet Januar 26, 2014 Skrevet Januar 26, 2014 Kan bli tøft dette Men har ikke sett m57d30 uten turbo, hva er den motoren ifra? Fint om du dropper dialekten
Atle R. Johansen Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Kan bli tøft dette Men har ikke sett m57d30 uten turbo, hva er den motoren ifra? Fint om du dropper dialekten Hehe, skal gjøre et forsøk på bokmål heretter Så langt virker det som om 3 litern uten turbo har blitt mye brukt i bl.a 530.. Om dette er 100% nøyaktig vet jeg egentlig ikke, ettersom jeg aldri har satt meg spesifikt inn i Bmw's Diesel historie før nå Link til Bmw's Diesel utvalg: http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_M57 Men det ser ut til at Turboen er blitt mer eller mindre standard fra ca 98 og opp.
hsd Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 E36 dieselcoupe er jo noe nytt, så dette blir artig å følge med på NBCustom og Atle R. Johansen reagerte på dette 2
Andy520iA Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 Dette blir et spennende prosjekt og følge med på. Rett karroseri og kule motorplaner:) Følger med! NBCustom reagerte på dette 1
Mattae Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 Hehe, skal gjøre et forsøk på bokmål heretter Så langt virker det som om 3 litern uten turbo har blitt mye brukt i bl.a 530.. Om dette er 100% nøyaktig vet jeg egentlig ikke, ettersom jeg aldri har satt meg spesifikt inn i Bmw's Diesel historie før nå Link til Bmw's Diesel utvalg: http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_M57 Men det ser ut til at Turboen er blitt mer eller mindre standard fra ca 98 og opp. Alle motorene i den linken din er nok turbo du Tror faktisk man må helt tilbake til m21D24 får å finne diesel bmw uten turbo. Altså motoren som stod i e28 og e30 Atle R. Johansen reagerte på dette 1
Atle R. Johansen Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Alle motorene i den linken din er nok turbo du Tror faktisk man må helt tilbake til m21D24 får å finne diesel bmw uten turbo. Altså motoren som stod i e28 og e30 Da er det vel egentlig bare for meg og juble litt med engang. Sparer meg jo for en hel del jobb takk for infoen
Atle R. Johansen Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Begynte på research rundt disse Motorene i går. Så er strengt tatt Noob når det kommer til Bmw, og hvertfall når det gjelder Diesel Motorene. Men har gjort litt mer research idag, og kommet frem til at du har helt rett, og at forskjellen er enkelt dobble Turboladere fra 2002 og opp Står jo faktisk i forklaringen i Linken jeg postet. Uansett, alle innspill taes imot med takk. For om ting rundt bygget er dårlig opplyst så blir det bare ett dårlig bygg til sist En ting jeg lurer på når det gjelder disse Motorene: Finnes det noen muligheter for og justere opp trykket på Matepumpa som står på originalt? Om ikke, er det evt. noen Matepumper jeg kan bytte til som vil gi mer trykk?
Mattae Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer-egr-erstatter-gis-bort/ Anbefaler deg å lese denne om du ikke allerede har gjort det Er vell bare 535d fra 2003- som har to turboer når det gjelder m57. Alt av innsprøytning på de motorene her er så og si elektronisk, så må inn i hjernen og justere Org dyser holder vell til rett under 300hk. TRF performance er vell muligens villig til å lage custom mapping til deg og om du spør fint og er villig til å betale
Atle R. Johansen Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer-egr-erstatter-gis-bort/ Anbefaler deg å lese denne om du ikke allerede har gjort det Er vell bare 535d fra 2003- som har to turboer når det gjelder m57. Alt av innsprøytning på de motorene her er så og si elektronisk, så må inn i hjernen og justere Org dyser holder vell til rett under 300hk. TRF performance er vell muligens villig til å lage custom mapping til deg og om du spør fint og er villig til å betale Takk så mye skal hive meg over den i morn tenker jeg.. altfor trøtt og sliten akkurat nå
spuijnsarn Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 hehe, fine kanaler på den bilen der En kar jeg kjenner som har hatt den før han du kjøpte hos. Sprengte toppakninga på den stakars 316 som står i Blir dette godkjent, eller blir det kun banebil?
NBCustom Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Ta kontakt med dieselmeken.se! Han fikser det meste av dieselpumper til aa gi mye mer diesel!
tommyheimberg Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Hvorfor ikkje en m51d25?, mere gammeldags oh mye mindre elektronik:-), samt du kan bruke dieselpumpe fra m21d24 preface og stille mengde sjøl:-).. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå