Pesslaad Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 Har dårlige foringer på subframen på E36 min og skal bytte disse ut. Skal bytte disse ut med akg Polyurethane foringer eller powerflex. Litt usikker hva jeg skal gå for. Hva burde jeg gå for? Og hvor får jeg kjøpt det billigst? Hvilken andre foringer burde man bytte ut samtidig når man skal bytte subframe foringene? Har nylig byttet foringene på diffen og den ene på traversen til diffen. Har fått vite at man må ned med hele traversen, stemmer dette? Og hva mer må demonteres? Har bestilt forsterkninger til bakstillingen og tenkte å få de sveist inn siden hele traversen må ned etter det jeg har hørt. Er det noe ekstra som må demonteres når man skal sveise disse inn? Er dette en vanskelig jobb og hvor lang tid tar det å gjøre denne jobben sånn ca? Kan skru og har tilgang til løftebukk og verktøy. Tips, informasjon og bilder mottas med ett stort smil
glue Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 følger med her, har også utslitte foringer som holder traversen til bilen.
hsd Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 https://www.google.no/#q=site:bimmers.no+subframe+disaster+e36 - bytt alt av foringer, powerflex er stivere enn en 20 år gammel original foring, men hvor mye stivere enn en ny originalforing kan diskuteres. I svingarmene bør man gå for powerflex siden de originale foringene har ett dårlig patent. - dersom subframe disaster disaster er ett faktum, mao at innfestningene faktisk har revna nytter det ikke med forsterkninger. Da må du bytte innfestningene også. - Jobben tar ett par kvelder dersom du bare gjør det du må, folk flest shiner derimot opp oppunder og da kan man jo fort telle måneder. ellers finner du alt du trenger å vite i øverste link.
Pesslaad Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 -Hvor får jeg kjøpt disse foringene rimlig? -Hva er til å anbefale av powerflex og akg? -Innfestningene har ikke revnet enda, ikke som jeg har klart å sett. Men kjører litt hardt av og til og vil forsterke innfestningene før det kommer til å revne. Men vil det praktisk talt si at jeg må ned med hele bakstillinga for å få sveist inn forsterkningene?
Pesslaad Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Utgangspuktet så skal jeg bare bytte subframe foringene, og de som er lurt å bytte når traversen er nede, samt sveise inn forsterkninger.
MaWeRiCk Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 Ja dette er mye jobb som skrevet over, hele bakstillingen må ned og helst bensintanken da den er veldig nært der hvor du må sveise. foringer får du kjøpt hær : http://www.qvt.no 4 til traversen + 2 til svingarmene + 2 til stabstaget. Har gjort dette på min E36 og den ble veldig stiv
Pesslaad Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Burde vell klare dette å gjøre dette fint på ei helg?
Pesslaad Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Hvilken diameter er det på stabstagene på E36 320/325?
MaWeRiCk Skrevet Januar 27, 2014 Skrevet Januar 27, 2014 Det kan variere fra modellene fra 15mm eller 17mm. Har du M-sport understell er det 18mm eller 19mm Kryp under bak å mål med et skyvlær så er du sikker.
Pesslaad Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Skrevet Januar 27, 2014 Får vell gjøre det Har vanlig understell med coilovers av typen Weitec foran og med justerbar fjær bak. Gleder meg litt å få byttet disse og se hvor stor forskjell det er. Blir det veldig merkbart med forskjell?
KrHeLl Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Hiv på litt tectyl under når du først har nede bakstillinga!
MaWeRiCk Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Ja du vil merke stooor forskjell fra orginalforingene. Kjører med Powerflex i for og bakstilling og Eibach sportline fjærer bilen er helt Go-cart å kjøre du kan jo lese tråden min der ligger en del bilder.
hao Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 http://www.turnermotorsport.com/p-3971-e36-rear-subframechassis-reinforcement-kit.aspx
tobbis Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Noen som vet hvordan jeg fjerner de ledningene som henger og dingler under der? ser på dette bildet at de har klart å fjerne hele den gummidingsen som ledningene er festet i slik det bare er et tomt hull igjen, lette i sta på bilen min, men fant ikke noe under baksetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå