hansol123 Skrevet Januar 28, 2014 Skrevet Januar 28, 2014 Hei, har en ettermontert webasto med telestart T70 som ikke starter. Har sjekket sikringene ( 4 stk) 3 stk i motorrommet 1amp,20amp og en som ikke står oppgitt noe på. samt en i bagasjerommet. alle sikringene er i orden men får ikke noe lyd fra webastoen, ikke så mye som et klikk engang. har prøvd å programmere fjernkontrollen flere ganger uten hell, det skal være så lett som å ta ut 1 amp sikringen i noen sekunder,sett inn igjen å holde inn av knappen på fjernkontrollen i 2-3 sekunder? har også sjekket at telestarten får strøm, noe den gjør. Når jeg målte volten på sikringene i motorrommet fikk jeg 26volt? hørtes mektig feil ut siden batteriet bare er 12v? hvordan kan jeg tvangskjøre webastoen? har en ODB II kabel som jeg bruker til inpa, kan man modifisere denne på noe vis for å kjøre diagnose med webasto thermo test?
roarholt Skrevet Januar 29, 2014 Skrevet Januar 29, 2014 Opplevde faktisk det samme i min '09 525. Jeg kjørte bilen på verkstedet og de fant ut at den hadde mye feilkoder i loggen til webastoen. dette førte til at den hadde gått i fail -modus. de sletta feilmeldingene, brant den "ren" og alt var ok igjen. Webastoen er visstnok sensitiv og kaster lett feilmeldinger som lagres i loggen. Når det er sagt er ikke jeg spesiellt teknisk begavet, men dette er en konkret erfaring fra min egen bil. Lykke til med feilsøket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå