Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) har en e39 523ia 97 modell med single vanos. Jeg har byttet motor på grunn av defekt toppakning men den nye motoren er fra en 523ia touring 99 modell med dobbelvanos. Problemet er at det er startsperre på den nye motoren. Jeg har hjernen til både den gamle og nye motoren. Trenger hjelp ganske fort! :)

Takk for svar :)

Skrevet

Det er vel for så vidt startsperre på begge to. Men så vidt jeg vet er det jo helt forskjellig ledningsnett på disse to motorene. Har du fått koblet på alle kontakter alle steder? For det du har gjort her er å erstatte en M52 med en M52TU

Du må bruke hjernen til den nye motoren. EWS systemet er ikke jeg ekspert på, men du må vel kode om så nøkkelen er synkronisert med resten av systemet. Mulig man også kan koble ut EWS.

Skrevet

Det er vel for så vidt startsperre på begge to. Men så vidt jeg vet er det jo helt forskjellig ledningsnett på disse to motorene. Har du fått koblet på alle kontakter alle steder? For det du har gjort her er å erstatte en M52 med en M52TU

Du må bruke hjernen til den nye motoren. EWS systemet er ikke jeg ekspert på, men du må vel kode om så nøkkelen er synkronisert med resten av systemet. Mulig man også kan koble ut EWS.

tror ikke det er startsperre på 97'modellen men jeg har begge hjernene. så jeg skal bruke hjernen til den nye motoren og kode om startsperren?

Skrevet

Det er EWS også 97 modellen.

Respektive hjerner til disse to motorene er to forskjellige. Så du må bruke hjernen til M52TU motoren. Har du utstyr for koding av EWS systemet? Hvis ikke er det muligens noen her inne på forumet som kan hjelpe. Ellers må du på et BMW verksted.

Skrevet

Det er EWS også 97 modellen.

Respektive hjerner til disse to motorene er to forskjellige. Så du må bruke hjernen til M52TU motoren. Har du utstyr for koding av EWS systemet? Hvis ikke er det muligens noen her inne på forumet som kan hjelpe. Ellers må du på et BMW verksted.

nei har desverre ikke utstyret for omkoding :( men hvor mye tar bmw for å kode om startsperra da? tar dette lang tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...