Magnus. Skrevet Januar 30, 2014 Skrevet Januar 30, 2014 Hei ! Har nettop kjøpt en 318is. Denne har litt hoste i form av at den kutter under kjøring, den dør altså ut. kjennes ut som den ikke gir tenning til pluggene. Har teste med lambda plugget i og lambda plugget ut. Drar jeg lambda av går bilen på tomgang, setter jeg den i kan bilen dø ut på tomgang. Gangen høres ut som en bil med skikkelig kvasse kammer Har lest ut feilkoder:
Magnus. Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Skrevet Januar 30, 2014 skal ohme coilene imorgen. plugger er bestilt sammen med lambda, men om dette var kun relatert til plugger.. ville de ikke alltid sperret ?
John Kr Skrevet Januar 30, 2014 Skrevet Januar 30, 2014 En arbeidskollega av meg hadde samme feil og modell som deg, BMW verkstedet i Bodø holdt på å feilsøkte et helt år før de fant feilen. Motoren kuttet helt pluttselig, men fungerte fint igjen etter "hikken".
MrBrum Skrevet Januar 30, 2014 Skrevet Januar 30, 2014 Du har fasit svaret selv. Lambda sonden er defekt ettersom motoren går bedre uten. Men kode 62 som du har der er mystisk. Tror den har med gass posisjon sensor å gjøre. I feilkode listen til BMW står EML signal på kode 62. Hva slags diagnose system er dette? Hvis det er gass posisjon sensoren som tuller får du dårlig gange på motoren. Det med å måle OHM på en coil er vanskelig å finne ut av. Hvis coilen gir overslag klarer du ikke å måle det med et OHM meter.
MrBrum Skrevet Januar 30, 2014 Skrevet Januar 30, 2014 Tror forresten at kodene 50 og 51 forsvinner når kode 62 rettes opp.
Magnus. Skrevet Januar 31, 2014 Forfatter Skrevet Januar 31, 2014 En arbeidskollega av meg hadde samme feil og modell som deg, BMW verkstedet i Bodø holdt på å feilsøkte et helt år før de fant feilen. Motoren kuttet helt pluttselig, men fungerte fint igjen etter "hikken". Hva var feilen her da ? Du har fasit svaret selv. Lambda sonden er defekt ettersom motoren går bedre uten. Men kode 62 som du har der er mystisk. Tror den har med gass posisjon sensor å gjøre. I feilkode listen til BMW står EML signal på kode 62. Hva slags diagnose system er dette? Hvis det er gass posisjon sensoren som tuller får du dårlig gange på motoren. Det med å måle OHM på en coil er vanskelig å finne ut av. Hvis coilen gir overslag klarer du ikke å måle det med et OHM meter. motor får samme symptomene uten lamda,bare skjeldnere. og den går på tomgang. Får se når ny kommer. Fant ut at feilkode 62 var EML på andre motorstyringer. på denne 5.2 så var det generell feiltenning. at den dør ut/nykker er en feil som kommer sporadisk, tomgangen er konstant rufsete. Kan lamda påvirke tomgang/feiltenning. skal ikke motoren ha fast tenning uavhengig av signal fra lambda ? nesten så jeg heller mot coil/plugger.
MrBrum Skrevet Januar 31, 2014 Skrevet Januar 31, 2014 62 EML gir rufsete tomgang. Gåen lanbda gir også rufsete gange fordi bensin/luft blandingen blir feil. Den får da som regel for mye bensin, og da går den rufsete. Jeg ville ha sett på disse to først, og byttet plugger og luftfilter. Og ventet med coiler. Hva slags motor styring har du? Tipper at hvis du ser på pluggene dine er dem kullsvarte.
Magnus. Skrevet Januar 31, 2014 Forfatter Skrevet Januar 31, 2014 motronic 5.2 diagnosesystemet er wurth online world... er med på den med lamba, men vil den gi utslag på feiltenning ?
MrBrum Skrevet Januar 31, 2014 Skrevet Januar 31, 2014 Beklager, men jeg tok feil ang den 62 koden. Det er generell feiltenning på din motor. Ja, den kan gi utslag på feiltenning. Selv har jeg på min egen motor M52TUB20 opplevd feiltenning når jeg fikk feilkode på gass posisjon sensor. Når den sensoren ble byttet, ble også feiltenning kodene borte. Har du eksos lekkasje? Falsk luft? Prøv med luftfilter, plugger, og lambda....hvor i landet holder du til?
Magnus. Skrevet Januar 31, 2014 Forfatter Skrevet Januar 31, 2014 var det jeg prøvde og si virker så jeg har en liten eksoslekkasje. ingen falskluft.jepp, er bestilt fra autohaus.holder til på Sortland i Nordland.
MrBrum Skrevet Januar 31, 2014 Skrevet Januar 31, 2014 Eksos lekkasje kan forstyrre lambda. Ryker det svart av eksosen når den buldrer på tomgang? Sortland var litt langt unna. Kunne hjulpet til med diagnose systemet jeg har. Oljelekkasje fra topp dekslet?
Magnus. Skrevet Januar 31, 2014 Forfatter Skrevet Januar 31, 2014 ryker noe mer av eksos når den står å buldrer ja, og det er oljelekkasje fra toppdeksel.Vasket rent der igår.
MrBrum Skrevet Januar 31, 2014 Skrevet Januar 31, 2014 Ok, for mye oljesøl rundt coiler og plugger kan også gi overslag.
Magnus. Skrevet Januar 31, 2014 Forfatter Skrevet Januar 31, 2014 skal plukke det av og inspisere !takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå