Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.
Jeg har planer om å bygge turbo i min E34 M50B25 uten vanos. Tenkte å satse på 400hk på original innmat. Har snakket med BMW firma som sier original innmat skal tåle det.
Bilen skal brukes til drifting.

Så har jeg tenkt å bruke M20 svinghjul, racing clutch(ikke bestemt type enda) og en Getrag 260 kasse fra E30 325i.
Er dette et holdbart oppsett?

Når det kommer til turbo tenkte jeg å bruke et turbokit fra Ebay. Har hørt at turboene ikke er noe å skryte av, men duger resten?
http://www.ebay.com/itm/T3-25PC-TURBO-KIT-GT35-TURBOCHARGER-CAST-MANIFOLD-DOWNPIPE-BMW-E36-M50-M52-l6-/201017636765?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3A325i&hash=item2ecd95b79d&vxp=mtr

Tenkte også å bruke 'Megasquirt' datasprut. Noen som har tips til hvilken type Megasquirt og hvor man burde kjøpe dette fra?

Dyser tenkte jeg noe mellom 450-500cc dyser.

Er det noen som har noen gode tips eller veileding? Burde jeg gjøre ting annerledes?

Har god erfaring med bil og er stort verksted med alt jeg trenger i. Så div tilpassning går sikkert greit. :)

Takker på forhånd for svar :)

Skrevet

Jeg ville valgt en annen girkasse, helst en femgirs m3 girkasse disse er kjent for å tåle mye. 

Turboen i turbokitet er nok ikke verdt sin vekt i skrap engang, joda den er det men ikke noe særlig mer. Gå heller for en gammel lastebil turbo eller en brukt garret eller netics etc turbo. En formel folk bruker på bensin motorer ved turbovalg så er radien av kompressorhjulet ganget radien med kompressorhjulet ganget med PI delt på 5. Så 25 x 25 x 3.14 / 5 = 392,5hk. Dette er jo bare sirka da, men det vil si at en turbo med 50mm kompressorhjul kan mate nok luft til 400hk sånn sirka. 

Men jeg ville valgt, M50B25 og bytte til copperring pakning eller mls eller annen toppakning som er kjent for å tale litt mer trykk en den originale samt ARP bolter.

Dysene du har valgt ville jeg ikke valgt personlig, jeg ville brukt noen som er endel større. For når du har kjørt en sesong eller to med 400hk har du kanksje lyst på mer og da slipper du å kjøpe hele oppsettet på nytt. Så gjerne noen på kanskje 600 istede, så kan du kjøre E85 på nåværende oppsett også. 

Valg av megasquirt vil jeg ikke si noe om annet enn at på vccn.no sin datasprut tråd inneholder mye om forskjellige datasprut å kan hjelpe deg litt på vei. Men kanksje MS3 med MS3X tilleggskort kan være noe for deg, da får du loggen av kjøringen på en minnekort. Så kan du se hva som har gått galt om det går galt f.eks. 

Har masse mer å komme med bare du spørr litt mer konkret ellers blir jeg sittende her.

Skrevet

Hej hej,

Om du vill slippa fixa och trixa med datasprut så erbjuder jag Turbochip anpassat efter din setup. På ca 1,2 bar så kommer du nå runt 4oo hk.

Jag har även LiveChip som är ett Turbochip med USB och Windows gränssnitt , som gör det möjligt att finjustera och mappa själv.

Fördelen är att du inte behöver plocka bort original styrsystemet och kan ha kvar alla funktioner så som lambda reglering, kallstart, tomgångsmotor osv.

Bara skicka mig PM för mer info om du är intressert :)

Mvh A.Fekzen

Stockholm

• 2 weeks later...
Skrevet

Chip koster 2900kr trur jeg det var. Å Livechip(chip som kan mappes via usb) koster 3900kr. Tror frakt kommer i tilegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...