Kentwi Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Hei. Har nettopp byttet bremser fram og ett bremsrør bak. Og har luftet bremse systemet godt! Når motor er av så er pedalen hard, men når jeg starter bilen å holder jevnt trykk så siger pedalen sakte inn. Noen her som kan hjelpe meg? Er ikke min bil så er usikker om det var sånn fra før av.
lagunilla Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Har du/dere trykktesta godt? At det ikke lekker der dere har sjøta eller noe. Bensin motor har vakum i seg, mens diesel motorer har egen vakum pumpe, så jeg vil tru at det er normal at det stiger langsom inn når bilen står og går. Og siste spørsmål. Hvor godt har du lufta anlegget?
bmw cab Skrevet Februar 1, 2014 Skrevet Februar 1, 2014 Tror du skal dobbel sjekke alt på nytt trådstarter. Jeg sitter med følelsen at det er lekkasje ett sted. Du trykker pedalen inn,og bremsevæska spruter ut ett sted. Se på bremsevæske beholderen, har det minket der. Så har du en lekkasje. Det kan være alt fra rust på bremserør, hull i en slange osv osv. Har det ikke minket bremsevæske, så må du lufte på nytt. Begynn alltid å lufte lengst vekk fra bremsevæske beholder. Og luft alle 4 kretsene, da er du sikker på at all gammel bremsevæske har kommet seg ut. Er det lekkeasje ett sted, og så kaldt som det er nå, så kan luft i bremsekrets systemet bli til is, og da kan det fort bli dyrt og skummelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå