Gå til innhold

2014 F31 320d XDrive AW D-Day - Snuppa er navnet :)

Thlian
 Share

Anbefalte innlegg

Newtimer i BMW verdenen og aldri eid BMW tidligere.

Har prøvd og kjørt mange biler, og det har jo vært helt greie biler. Alltid vært en VAG-mann og siden 2005 kan jeg kun kjørt og eid en antall Passater. 

I et impulsivt øyeblikk så fikk jeg det for meg at jeg skulle reise og kikke litt, hadde hørt at 3-serien hadde vokst. Den forrige syns jeg spesielt baksetet var litt trangt. Så kikking ente med en del prat og til slutt prøvekjøring, i det jeg setter av gårde så var jeg solgt. Det fantes ikke tvil om at dette er bilen jeg skal ha. Nå skal det sies at 5-serie fristet mer, men kun pga av størrelse. Men budsjettmessig så strekker det ikke til å se den veien.

Men føler allikevel ikke at jeg måtte svelge noen kameler fordi jeg måtte gå på kompromisse med downsizing. 3-serien er en fantastisk bil, med en fantastisk drivlinje og ikke minst med sportautomaten. Forskjellen her mellom denne og vanlig er nok så som så men anyway....

En liten prøvetur endte med å komme tilbake for et over natta lån, samboern måtte jo få se og prøve hun og :D

Samboern kikker på bilen, kommentaren er "er den ikke litt liten", også mye uvant, mye nytt. Nytt er skummelt!! Men hun krummer ryggen og tar seg en solo runde. Hun kommer inn med et lurt smil og sier bare "Den var veldig god å kjøre da" :)

......herfra starter en overtaleses prosess jeg ikke ønsker å gå i dybde på. (Det handler om pris å gjøre, nough said!) Men det hele endte med å bestille bil per telefon mens jeg var på juleferie lille julaften.....hos en annen forhandler enn den jeg prøvde bilen hos. Så det var ren og skjær utnytting! Lille julaften og og julaften gikk med på å ta et familieråd på farge, jeg ble nedstemt på mineralgrå, så det ble alpin hvit. Fruen ville ha det, så da bøyer jeg meg i støvet, jeg håper og tror uansett at den blir en fin bil :) Jeg gleder meg i allefall, den går i pressa til uka, altså uke 6, så får tiden bare vise hvor lang produksjonstid og frakt tar!

12249208005_fc77651f8f_b.jpg

12249649694_ca0cb1162c_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Kan nevne og at jeg tok med 60.000km serviceavtale, takstativ og Skiguard 860 ferdig montert, 328 diffusor og M performance dobbel utblås også en iPhone ;)

Originale gummimatter måtte jeg ta med og betale for!

Noen som har erfaring med BMW Power kit på dieselmotorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ihvertfall storfornøyd med min f31.

Jeg gikk fra en e61 til denne, og synes ikke det ble for mye downsizing. Bilen er mer sportslig, og har generelt bedre kjørestil for meg ihvertfall.

E61 var god den og, men var mye mer laaaaangkjørings bil

Gratulerer med supert valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med adaptiv understell da? :) Det drømmer jeg om når jeg en dag skal bestille meg F31 :P Og så er jeg lite fan av "redusert motoreffekt" utgavene.. Men knall bil du har bestillt deg! *misunnelig*
Bestillte du 328 diffusoren og enderørene på samme bestilling, eller må det gjøres i tillegg og ettermonteres hos forhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptivt understell var ikke et tema, bilen er såpass høy i utgangspunktet og følte ikke at jeg hadde behov for hverken løsere eller strammere oppsett.

Diffusoren og utblåsene bestiller og monterer forhandleren før levering, 328 diffusoren passer rett på sammen med M perfomance utblås. Syns den var mye penere enn den opprinnelige M Performance diffusoren også, og billigere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd 184hk versjonen, men sammen med den automatkassa så følte jeg ikke at jeg manglet stort for den daglige normale kjøringen vi gjør.

Veldig spent på vinterfelgene, landa på zito WP111, mest pga pris, men også fordi vedkommende sa at den kom til å se fin ut. Men den blir i 18" og bilen kommer mest sannsynligvis aldri i nærheten av senk heller.

post-80622-0-56015400-1391285749_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurer jeg jo selvfølgelig om jeg skal få satt på svart blank nyregrill eller om fronten blir for svart!?

Jeg vil f.eks aldri tenke på å foliere taket svart på en stasjonsvogn for det syns jeg blir for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500,- i bytte bare, men er redd for den blir mindre "ekslusiv" i front. Blir for mørk og markant nese på den!

Ikke kan man bytte tilbake til originalen heller uten å måtte kjøpe nye, har skjønt at dem går i stykker ved demontering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500,- i bytte bare, men er redd for den blir mindre "ekslusiv" i front. Blir for mørk og markant nese på den!

Ikke kan man bytte tilbake til originalen heller uten å måtte kjøpe nye, har skjønt at dem går i stykker ved demontering.

At de går i stykker er vel bare hvis du drar de rett ut.

Her er en DIY guide for hvordan du kommer til på baksiden og får løsnet klippsene uten å ødelegge de.  :smile:

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=701830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...