Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann, har satt en 1,8is motor i compakten min:) jager myye på tomgang, har testa lmm.

fusker når jeg kjører med jevnt turtall, samme hva gir og turtall :\ når jeg ligger på jent turtall så fjusker ( føles som den dauer helt av ) så må jeg gi full gass før det skjer noe.. den går fint ved pådrag....

dette er noe som kommer å går.. men når det er skjer så er det sånn til jeg stopper den å lar den stå en stund

noen som har peiling på hva dette kommer av?

mvh roy :)

Skrevet

Lite olje da? Bytte toppdekselpakkning er fint da:)ta en diagnose du:) kan være cooler osv dette:)

Skrevet

Diagnose er absolutt å anbefale. Umulig å gjette nøyaktig hva det er.

Kan være falsk luft. Har du brukt original hjernen til motoren? Hva slags motor satt der tidligere?

Skrevet

det er nok olje ;) har sjekka slanger Rundtom, :)

sto org en 1.6,  og har flytta over ALT fra delebil :)  får vel få en diagnose på verksted :P

takker for hjelpa ! :P

• 2 weeks later...
Skrevet

Hadde samme problemet for noen år siden etter motorbytte, bilen bare plutselig døde under normal kjøring, men tok tenning når jeg ga full gass. Det var dårlig kontakt på jordledningen fra motor til karosseri som var problemet. 

Rufsete tomgang/jaging kan være : Falskluft, Lamdasonden eller LMM. LMM kan justeres. Skru opp lokket, start motorn og stram fjæra så blir tomgangen bra. fjæra kan ha mistet litt av spennet fra når den var ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...