Gå til innhold

FamilieVogn BMW F31 328i X-drive M-Sport 2014


 Share

Anbefalte innlegg

Synes det ser veldig bra ut, men tror ikke bilen står på rett underlag, for mye sammentrykt på bakhjulet og for lite foran.

Jeg målte høyden på min, og den er fra skjemkant til toppen av rulleflaten på dekket(la en rett pinne på hjulet) 3,5 cm bak og 4,8 cm foran, med 19" org hjul.

Fint om du kunne målt på din også, så får vi fakta på bordet :smile:

 

Må jo være fint å mekke på noe som er så nytt og strøkent som det bildet over viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det bare å bestille to framfelger. Har disse vært montert på noen bil?

 

Da var framfelger bestilt. Tar de med meg hjem i koffertene fra LA. Kan bli morro nok bare det.

 

Synes det ser veldig bra ut, men tror ikke bilen står på rett underlag, for mye sammentrykt på bakhjulet og for lite foran.

Jeg målte høyden på min, og den er fra skjemkant til toppen av rulleflaten på dekket(la en rett pinne på hjulet) 3,5 cm bak og 4,8 cm foran, med 19" org hjul.

Fint om du kunne målt på din også, så får vi fakta på bordet :smile:

 

Må jo være fint å mekke på noe som er så nytt og strøkent som det bildet over viser.

Kan hende du har rett. men ser den er for høy forann når jeg står på asfalt også.Må se om det går seg til. Skal måle det når jeg er hjemme.

 

Deilig å Mekke på ting som er rent og pent ja. Orker ikke møkkete ting.

post-80654-0-74303200-1401817423_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil! Jeg har også H&R senk på 328ix og den kunne godt ha vært enda litt lavere foran. Såvidt jeg husker har H&R samme fjærene til 328 og 335 og da tipper jeg 335 med litt tyngre motor er perfekt senk mens 328 blir noen mm. høyere? Med frontleppe må jeg uansett ta fartsdumper litt forsiktig så det er forsåvidt greit sånn det er nå :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, på andre forum har folk fullstendig avskrevet mulighetene for at det kommer power kit til 328i f30/f31. Folk spekulerer i at årsaken er at det ville blitt for liten avstand opp til 335i  :grr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil! Jeg har også H&R senk på 328ix og den kunne godt ha vært enda litt lavere foran. Såvidt jeg husker har H&R samme fjærene til 328 og 335 og da tipper jeg 335 med litt tyngre motor er perfekt senk mens 328 blir noen mm. høyere? Med frontleppe må jeg uansett ta fartsdumper litt forsiktig så det er forsåvidt greit sånn det er nå :smile:

 

Ja. har vært redd det er grunnen. 

En annen ting, på andre forum har folk fullstendig avskrevet mulighetene for at det kommer power kit til 328i f30/f31. Folk spekulerer i at årsaken er at det ville blitt for liten avstand opp til 335i  :grr:

Ja. er redd det ikke kommer.

Da må jeg finne på noe annet. ser de bruker mye JB4 i usa og skryter fælt av det,men usikker.

Har også lest at BMW har hatt problemer med toppene på N20 motorene når ladetrykket kommer over et vist nivå vistnok.

 

Topper sprekker pga varme eller noe leste jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei igjen M3Turbo!

 

Har du hatt mulighet til å måle høyden med senk enda? jeg skal få montert senkesett neste uke, men har mulighet til å kjøpe H&R fjærer før den tid, hadde bare vært greit å vite i tilfelle jeg skulle gå for H&R i stedet for ST Suspension fjærene som jeg har liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen M3Turbo!

 

Har du hatt mulighet til å måle høyden med senk enda? jeg skal få montert senkesett neste uke, men har mulighet til å kjøpe H&R fjærer før den tid, hadde bare vært greit å vite i tilfelle jeg skulle gå for H&R i stedet for ST Suspension fjærene som jeg har liggende.

Hei Lars. Får ikke gjort det før midten av juli da jeg er på reise til da. ikke så mange dager i Norge iløpet av året. Trenger nesten ikke bil.... ](*,) (jeg har kjørt 50 mil på 2,5 mnd.)

 

Det jeg kan si er at den har detti litt mer ned i fronten etter madammen har kjørt med den litt og at den er mer lik høyde forann og bak nå. (fortsatt litt høyere forann).

 

Men jeg har parkert på plant asfalt dekke og ikke sett forskjell bak og forann så jeg skal ta bilde og sende deg når jeg er hjemom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men da setter jeg vel på de fjærene jeg har, så får jeg eventuelt bytte senere hvis jeg ikke blir fornøyd.

Blir spennede og se hvordan det blir, og krysser fingrene for at det blir bra.

Satte på org. 19" hjul igjen nå da vi skal på ferietur med vogna, synes disse hjula er rimelig fine, og kan nok hende jeg beholder de på hvis høyden blir passe lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men da setter jeg vel på de fjærene jeg har, så får jeg eventuelt bytte senere hvis jeg ikke blir fornøyd.

Blir spennede og se hvordan det blir, og krysser fingrene for at det blir bra.

Satte på org. 19" hjul igjen nå da vi skal på ferietur med vogna, synes disse hjula er rimelig fine, og kan nok hende jeg beholder de på hvis høyden blir passe lav.

Jepp. Det blir nok bra. Eneste jeg kan klage på sålangt er at jeg skulle ønske den var noe lavere forann,men det kan jo gå seg til.

 

Jeg kommer også til å bruke orginale 403M hjula når vi skal på tur. Liker de veldig godt jeg også. Selger ikke de. Også fikk jeg tak i orginale 400M hjul til vintern. De er også fine syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne du delt det bildet med meg også?

er interessert i å se hvor lav den blir siden det er xdrive.. :) (vurderer xdrive eller ikke selv..)

forøvrig en meget pen bil

 

Jeg deler bilde her så ser alle som er interresert det.

 

Hadde det ikke vært for at jeg måtte ha det for å komme fram hadde jeg ikke tatt X-drive.

Bilen blir tyngre og etter min mening mindre morsom å kjøre. Men, så kommer du fram på vintern da. Jeg kommer ikke opp i gårdsplassen min uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir veldig bra, skikkelige fine hjul du får på vogna :-)

Blir morsomt å se bilder av hjulene på bilen.

 

Har forresten fått satt på senkesettet på min også, og det ble veldig bra faktisk.

Det skulle senke 3 cm forran og 2 cm bak, men så langt er det blitt 2,5 cm forran og 2 cm bak, men synes det ser veldig bra ut og ikke for stivt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...