Super1 Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 Hei,, fikk feil på bremseslange høyre foran på bilen Skal bytte begge i samme slengen Noen som kan guide eller har diy på det? fant ikke på google... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 - Kjøp Slange - Demonter nedre enden av den gamle slangen - Demonter den øvre enden av den gamle slangen. - Monter den nedre enden av den nye slangen. - Monter den øvre enden av den nye slangen. Til slutt så lufter du bremsene, og det finner du på google. (Trenger forøvrig ikke DIY til e46, slange er slange og alle DIYr som involverer en bremseslange holder ) bmw cab reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2014 Har kjøpt meg slangene idag Egentlig lurte jeg å på hvor slangene sitter på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 jekk opp bilen, demonter hjulet så ser du slangen går fra calipperen til rørinnfestninga på innerskjermen. Ikke bry deg med den røde sirkelen, men til venstre for fjærbenet ser du ett rør, som går over i en slange. Du skal løsne der, og nede på calipperen. Spray begge deler med wd40 en time først, og kjøp deg skikkelige En slik bør du også kjøpe, ellers kan jeg nesten garantere at du ødelegger mutteren på røret: men viktigest av alt: ikke kødd med bremser, er du ikke 100% sikker på hva du driver med så spør om noen du kjenner kan hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2014 Ok takk,,tror jeg skjønner det nå. Hvis du mente den som jeg har markert på bildet. Verktøy har jeg. Er wd40 for rust? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2014 Nå har jeg byttet slange på begge sider foran. Har luftet bremsene med lufteapparat Men nå er ikke bremsene helt som før. Jeg må tråkke litt lenger inn enn før for at bremsene skal virke. Hva kan være problemet? Eller blir det bedre etter hvert når jeg kjører noen turer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Da har du ikke fått lufta skikkelig. Enkleste er bare å få noen til å stå på bremsepedalen, mens du løsner på luftenippelen og strammer den igjen før pedalen går i bånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2014 ok takk da skal jeg prøve det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Til trådstarter. Du må lufte skikkelig, og du må ha med en som kan hjelpe deg. 1-Du begynner med å fylle opp bremsevæske i beholder til det nesten renner over. Ikke skru igjen lokket på bremsevæske beholder Du må alltid begynne med siden lengst bort fra bremsevæske beholder, DVs passasjer siden bak -Da må en sitte i bilen uten å la motor gå. Og pumpe pumpe pumpe pumpe opp til 10 ganger på breme pedalen. Så må den andre personen løsne luftnippel på bremsekaliper, når du gjør det så går pedalen i bånn inni bilen. Så er det å stramme nippel igjen, og gjøre det samme på nytt helt til det kommer ren og fin bremsevæske ut fra luftenippel. 3-Så kan du ta bak sjåfør siden. Og så passasjer siden foran. Og så sjåfør siden foran. Husk på å fylle på litt bremsevæske hele tiden, sånn at bremsevæske beholder ikke går tom, for da suger du inn falsk luft. 4-Når du er ferdig med alt, så fyller du opp bremsevæske til max nivå. 5-Start bilen, og hold pedalen inne. Da må den andre gå rundt å se om alt er bra, at det ikke lekker noen sted. Virker alt greit, så er du ferdig. Grunnen til du tar alle kretsene er at da får du kjørt gjennom ny bremsevæske i hele krets systemet. Da er du sikker på at det ikke er luft eller dårlig og gammel bremsevæske igjen. Er du usikker, så sett vekk jobben til noen som kan det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå