Gå til innhold

Noen spm rundt kollisjon..

adne95
 Share

Anbefalte innlegg

Var uheldig i helga, kjørte ned fra hytta, og over en bakketopp møter jeg en bil som ikke kom seg opp bakken. Han stod da stille, plassert midt i veien som ellers er bred nok, ca 40 meter nedenfor bakketoppen. Det var ordentlig glatt i akkurat denne bakken (greit feste ellers på veien). Jeg kom i ca 30 km/t, og når jeg bremsa så bare seila bilen. på ene sida var det fotgjengere og andre er det laangt ned og en bekk, så kunne ikke sette bilen i brøytekanten heller.. Traff bilen i ca 20 sikkert, så ble ikke allverden med skader. Det var ikke gjort noen forsøk på å varsle om at veien var sperra på uoversiktelig sted (type trekant), hvorfor han ikke hadde rygga ned igjen aner jeg ikke. 

På bilen min er det ødelagt fanger, panser, lykt og skjerm. Muligens noe innafor, vil ikke bryte opp panseret i tilfelle jeg ikke får det igjen og må kjøre te verksted. 

- Dette blir vel skyld-deling? eller hva trur dere? noen som har vert borti lignende? 

- Blir sannsynligvis satt på verksted, har ikke tid til å vente på å ta det sjøl. Har satt meg opp på partikjøp på m-front hos parts24 her på forumet, er det noe verkstedet kan gå med på? eller får jeg en ny orginal fanger? (som sikkert koster det tredobbelte av m-front fra parts24..) :)  (må høre med verksted om det i mårra såklart, men tenkte å høre) 

Edit: jepp, veit at det heter seg at "man skal kunne stoppe på den avstanden man ser" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok enten skyld deling eller din egen skyld. Det at han ikke hadde fått opp trekant var klart dårlig, men hypotetisk kunne han fått motorstopp elns 10 sec før du kom over bakketoppen og rett og slett ikke rukket dette. (ikke at det var det som skjedde)

Som det heter, og du har nevnt andre plasser skal man ikke kjøre fortere enn at man kan stanse framfor envær hindring, men klart i din situasjon er det noe som kan være vanskelig å utøve. Jeg håper det blir skylddeling, det virker ivertfall mest rettferdig for meg dersom det kommer frem at han du bumpa borti hadde hatt tid til å få opp trekant, men ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok enten skyld deling eller din egen skyld. Det at han ikke hadde fått opp trekant var klart dårlig, men hypotetisk kunne han fått motorstopp elns 10 sec før du kom over bakketoppen og rett og slett ikke rukket dette. (ikke at det var det som skjedde)

Som det heter, og du har nevnt andre plasser skal man ikke kjøre fortere enn at man kan stanse framfor envær hindring, men klart i din situasjon er det noe som kan være vanskelig å utøve. Jeg håper det blir skylddeling, det virker ivertfall mest rettferdig for meg dersom det kommer frem at han du bumpa borti hadde hatt tid til å få opp trekant, men ikke gjort det.

sant det :)  førern av den andre bilen stod ute å prata med noen folk, og det var flere biler som stod å venta nedi bakken. Er ikke så mye trafikk i det hyttefeltet. Og han hadde med sønnen sin, som han kunne ha sendt opp i bakken med en trekant :P  men han hevder jo selvfølgelig at han akkurat hadde stoppa.. 

hadde nok klart å stoppe i den farta om det hadde vert ca samme feste i bakken som ellers på veien der :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...