Gå til innhold

18"/19"/20" felger, hovedsakelig original BMW eller BBS


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Har helt fletta nye BMW LM Rad M Sternspeiche 403

Felger i 8x19" og 8,5x19" ET34 alle 4.

Men ser du ikke ville ha noe under ET37 egentlig..

Er komplette hjul med dekk, gått ca 3mil!

Plukka de av min F31 samme dagen jeg fikk den:)

Aldri vært støv på de engang.

Pris ?

Hvor holder du til ?

 

Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET34 er for lavt for 1-serie spør du meg, men med ET36/ET47 er det jo ingen problem.

Kjørte 8,5x19 ET40 rund baut på min, endte med å space den ut 5mm bak pga det stakk litt langt inn, så ble ET35.

hadde også 8x18ET35 forran og bak på den på vinterhjula. null problem det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som kan gå, men jeg ønsker ikke å begynne med eksperimentering av dekk, camber, valsing o.l., så da vil jeg være på den sikre siden og heller kompensere med en spacer om det er "nødvendig".

Kjører selv med 18x8 ET38, og bak kunne jeg nok spacet 10mm uten problem. Foran synes jeg igrunn det ikke er så mye å gå på.

Ellers er jeg fortsatt på hjuljakt. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte med originale star spoke 230 i 19" på min E81.

 

Foran satt de som et skudd, 225/35-19 dekk og 8x19" ET37. Bak kunne de subbe litt om det var passasjerer i baksetet. Der var dimensjonen 255/30-19 med 9x19" ET39. Her satt det Bridgestone Potenza runflat dekk på. Om man har litt smalskuldrede dekk i 245 bak, evt drar på et par mm på innpresset er jeg sikker på du går klar av skjermkanten. Det er også mulig å valse inn innerkanten tilstrekkelig for å bruke denne dimensjonen uten at det vises på utsiden av skjermen.

 

Har forøvrig felgene liggende ennå, om det skulle være interessant. Bakfelgene hadde desverre fått seg en sprekk, så de er nylig sveist, men trenger et strøk lakk, da dekkforhandleren jeg bruker klarte å skrape opp felgen når de tok av bakdekkene. (Bakdekkene er kassert pga mønsterdybde, men 4-5 mm igjen på fordekka om jeg ikke husker feil.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte med originale star spoke 230 i 19" på min E81.

Foran satt de som et skudd, 225/35-19 dekk og 8x19" ET37. Bak kunne de subbe litt om det var passasjerer i baksetet. Der var dimensjonen 255/30-19 med 9x19" ET39. Her satt det Bridgestone Potenza runflat dekk på. Om man har litt smalskuldrede dekk i 245 bak, evt drar på et par mm på innpresset er jeg sikker på du går klar av skjermkanten. Det er også mulig å valse inn innerkanten tilstrekkelig for å bruke denne dimensjonen uten at det vises på utsiden av skjermen.

Har forøvrig felgene liggende ennå, om det skulle være interessant. Bakfelgene hadde desverre fått seg en sprekk, så de er nylig sveist, men trenger et strøk lakk, da dekkforhandleren jeg bruker klarte å skrape opp felgen når de tok av bakdekkene. (Bakdekkene er kassert pga mønsterdybde, men 4-5 mm igjen på fordekka om jeg ikke husker feil.)

Noen av de hjulene jeg ønsker får man kun i disse dimensjonene, så jeg skal nok klare å få de på, men helst med litt smalere dekk enn originalt.

Style 230 er (heller) ikke høyest på ønskelisten dessverre, men jeg skal ha det i bakhodet. :)

Har du forsøkt å balansert felgene etter at de er sveist forresten?

 

her AWT, de selger 313 felgen. Pris vet jeg ikke, men kom tilfeldig over denne på finn.no nå og tenkte med en gang på deg;)

Får ikke linken til å funke, men her er finn koden: 46805047

 

Takk for tips. :)

Jeg tror dessverre ikke det er originale felger som selges og om det er tilfelle er de relativt dyre. Bildene er nok forøvrig av originale felger, så jeg kunne i det minste tenkt meg å sett hvordan kopiene så ut. Jeg liker heller ikke å handle av selgere som kaller seg for "selger".

Her er forøvrig en link som funker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å balansert felgene etter at de er sveist forresten?

 

Vedkommende som sveiste felgene driver mye med dette og hadde visstnok sjekket balanse / kast i felgene før og etter sveising og funnet de godkjent. Jeg har ikke montert dekk og balansert de etter sveising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjula ligger lagret, så jeg har ikke sjekket innpress.

Gikk ut ifra vognkort info, men ser at det er minimum innpress på bil, og dessuten feil da F31 har ulikt innpress forann/bak orginalt!

Så ET 36F og ET47B kan stemme!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Felger er nå "kjøpt" og betalt (ihvertfall betalt), så jeg er vel igrunn ikke på jakt lengre.

 

Om noen likevel skulle føle for å kvitte seg med et sett style 313, style 403 eller BBS CH-R (alle i 19", og kun originale), så kan de gjerne rope ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...