Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min BMW E46 touring 320D (chipet)

Fusker litt på tomgang. Det er gjort diagnose uten feil og det er ikke altid den fusker. Den går reint når motoren er kald og kan små hoste litt når den er varm.

Noen ganger når motoren er varm og jeg starter drn uten å røre gassen så kan den gå helt fint.

Andre ganger kan ddn stå helt fin i 5 mib før den fusker.

Om jeg kjører og må stoppe i lyskryss så kan den fuske den perioden den står på tomgang der og andre ganger ikke??

Luftmengemåleren? Men alt er i orden på diagnosen???

Skrevet

Ikke jeg. Men familien min driver bmw verksted og er de som tar seg av all fiksing på bilen... skal høre hva de sier om saken :)

Skrevet

Hørte med de hjemme og de sier att om filtere hadde beggynt å bli tett ville man få problemer høy diesel forbruk (høy turtall) og ikke på tomgang der den ikke bruker mye drivstoff..

Trudde det kunne være noe elektrisk. Følere eller noe sånn siden det er så uregelmessig som dette... dårlig kontakt evt.??

Skrevet

Høres veldig ulogisk ut med mer dieselforbruk ved tett filter. Men men.

Det kan sikkert være dårlig kontakt en plass.

Kanskje det er noen vakum slanger som er dårlige da?

Skrevet

det kan også være :P

dette har ikke jeg peiling på, men alt du sier er greit å værebevist på om dette han vil prøve ikke funker :P

jeg her gratis verksted uansett, betaler kune for deler (litt sånn hysj hysj underborde, familie pris) 

så pleier å bytte ting når vi finner noe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...