Gå til innhold

50mm2 kabel i e36 touring

Anbefalte innlegg

ut med batteriet, så er det ei gjennomføring på passasjersiden som du banker ut. Personelig klipte jeg ut ca 8x8cm gummimatte, lagde ett snitt i midten og limte så matta over hullet med tech7, og stakk kabelen igjennom og limte så denne i matta igjen med tech 7.

Dette gjalt coupe, men kan ikke være så ulikt i touring.

Ellers er det bare å hive ut alt av deksel som hanskerom, nedre dørlister etc som man må gjøre på alle biler. Bruk gaffatape ca hver 30cm for å fjerne risiko for at kabelen beveger seg slik det ikke skal bli gnag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er komt gjennom torpedoveggen ja, var egentlig fra torpedovegg og bakover jeg lurte litt på :D for øyeblikket er ikke kabelen skjult på noen måte, men vil prøve å finne en løsning på det så fort som mulig..

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jo den vanskelige delen gjort. Improviser, og fjern det du må fjerne for å få den under gulvteppet.

Har aldri skrudd touring, men på coupe går det noen ledninger på passasjersiden helt bakerst med gummiføring. På en måte "Over" hjulhuset, under sidestøtta på siden av baksetet.  Du ser dette dersom du fjerner den originale høgtalerkassa bak i bagasjen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, bare å hive det ut.

men som nevnt, ikke prøv på snarveien under baksetet, kjør kabelen helt på passasjersiden, over hjulhuset og rett inn i bagasjerommet slik at den ender opp rett bak høytalerboksa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...