stigkaro Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 Noen som har erfaring med High Pressure Fuel Pump (HPFP) problemer med N54 motoren som sitter i 135/335/535i modellene 2007-2010? Min 09 mod 335i (32000km) viser nå indikasjoner på defekt HPFP. Lang startsyklus, fusking, Limp mode og Engine Service Soon gult lys. Samme tegn som er beskrevet i vedlegget (BMW Canada sin utvidelse av garantien) BMW fora i Nord amerika flommer over av frustrerte kunder og BMW der har recalled og utvidet garantien til 10 år. Ser ut som dette ikke er et stort problem i Europa, men det kan ha med at tettheten av x35i utgaver er mye stoerre der. BMW Norge bare rister på hodet og innrømmer null ansvar. N54 - Special Limited High Pressure Pump (HDP) Emissions Warranty to 10 Years or 200,00.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwx1xdrive23d Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Jeg hadde dette problemet på min. Dette er en kjent feil på N53 og 54 motorer. Du må bytte høytrykkspumpe. Om bilen er eldre enn 3 år ved brukt import, eller 5 år ny i Norge, dekkes det ikke av garanti. Pumpen kostet 15000 da motorene kom, men koster nå 1800 kr mener jeg. Jeg byttet min for 3 år siden, så mulig prisen har endret seg. Er litt jobb å bytte den, da du må av med innsug, og et ormebol av slanger. Men lar seg fint gjøre på et par tre timer. Denne er skrudd rett i registeret og krever ingen justering. Dog skal det byttes noen alubolter når denne jobben gjøres. Disse holder pumpen til blokka mener jeg. Husk på å få bestilt med de. Når trykket igjen er innenfor det bilen trenger, forsvinner feil mld fra display, men ligger i minnet. Du kan kjøre med det, men anbefales å ta en feilminne sletting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkaro Skrevet Februar 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2014 Mange takk - faar hoere hva BMW sier naar jeg skal faa det fikset paa Torsdag. Jeg hadde dette problemet på min. Dette er en kjent feil på N53 og 54 motorer. Du må bytte høytrykkspumpe. Om bilen er eldre enn 3 år ved brukt import, eller 5 år ny i Norge, dekkes det ikke av garanti. Pumpen kostet 15000 da motorene kom, men koster nå 1800 kr mener jeg. Jeg byttet min for 3 år siden, så mulig prisen har endret seg. Er litt jobb å bytte den, da du må av med innsug, og et ormebol av slanger. Men lar seg fint gjøre på et par tre timer. Denne er skrudd rett i registeret og krever ingen justering. Dog skal det byttes noen alubolter når denne jobben gjøres. Disse holder pumpen til blokka mener jeg. Husk på å få bestilt med de. Når trykket igjen er innenfor det bilen trenger, forsvinner feil mld fra display, men ligger i minnet. Du kan kjøre med det, men anbefales å ta en feilminne sletting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 10, 2014 Share Skrevet Februar 10, 2014 Men du har jo 5 år reklamasjonsrett på bilen din. Eller har du import bil? Alle deler på en bil som er ment for å vare lenger enn 2 år og som ikke er karakterisert som en slitedel, har 5 år reklamasjonsrett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkaro Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2014 Gode nyheter... Da den ble koblet opp mot BMW sin datamaskin skulle HPFP skiftes - INTET Å BETALE ! Dette selv om det er en US Spec 335i,,, God service BMW !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Ingenting annet å forvente mener nå jeg da. Uansett så er det gratis for deg. Det kom vel opp som gratis på BMW sin datamaskin, pga at alle x35i motorer i USA skulle få skiftet sine hpfp gratis. Mener det var i forbindelse med det store søksmålet der borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sydenfareren Skrevet Februar 8, 2015 Share Skrevet Februar 8, 2015 Da røk min hpfp..... Blir spennende å se i morgen om jeg må betale eller om det går på garanti/goodwill. bilen er en 2008 mod kjørt 52.000km. Noen som har noe erfaring med dette med europeisk bil?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 Spennende å høre om du får dekket kostnadene. La oss høre hvordan det går.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Februar 13, 2015 Share Skrevet Februar 13, 2015 Hvordan gikk det på verkstedet, er garantien utvidet også her i Europa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sydenfareren Skrevet Februar 14, 2015 Share Skrevet Februar 14, 2015 Fikk beskjed om at det ikke lå inne noe feil kode på Hpfp, men det var bare å oppdatere programvaren....... Jeg kjører med ESS sin programvare. Nå går bilen helt fint, ikke tungstartet eller noe. Snakket med de på ESS og de sa som jeg trodde at programvaren er ikke noe som endres , men at det antakelig er en feil på Hpfp, som kommer og går. Skal få oppdatert programvaren fra ESS med den programvaren som BMW har lagt inn nå. Hadde vert mye bedre å bare fått skiftet den. Nå blir det jo å kjøre rundt å vente på at den ryker........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå