Jørn D Skrevet Februar 6, 2014 Skrevet Februar 6, 2014 Hei! Jeg var å henta meg en Bmw 320ia 2002 tiligere i uka. Eneste jeg reagerte på var at den blåser inn kaldluft i nedoverbakker. Det er ikke snakk om mye, men en iriterende ting siden bilen er helt strøken ellers. Noen som har vet hva årsaken kan være? Har tenkt på termostaten men bilen blir jo fort varm innvendig og holder rett temp.
Traktortom2 Skrevet Februar 6, 2014 Skrevet Februar 6, 2014 Høres egentlig ut som motoren kjøles litt ned i nedoverbakke. Var det kaldt ute da dette hente? Der du kunne testet ut er å dekke til grillen din når du kjører nedover neste gang og se hva som skjer da. Evt. Bytte termostat til 90grader om den er på 88? Så holder den varmen noe mer?
Otis Skrevet Februar 6, 2014 Skrevet Februar 6, 2014 Det finnes ikke andre termostater til disse motorene. Men om nåla på instrumentpanelet står rett opp er alt OK. Da er det ikke termostaten. Mulig at det kan være feil med vifta inni klimapanelet ditt? Vannventilen som regulerer vann i kupè?
Trond H. Olsen Skrevet Februar 6, 2014 Skrevet Februar 6, 2014 Vil tro det er vannventil. Har samme problem av og til, veldig uregelmessig. Når bilen står på tomgang så begynner det å blåse kaldt, trenger bare noen hundre omdreininger opp(150-200ish) så blåser det varmt igjen. Hakkje gjort nokke me det då det er sjelden det skjer.
Toremann80 Skrevet Februar 6, 2014 Skrevet Februar 6, 2014 Er det nok kjølevann på bilen? Det kan gi utslag på kupévarmer før du ser dette på temp.måleren. Opplevde dette med en avensis.
Jørn D Skrevet Februar 7, 2014 Forfatter Skrevet Februar 7, 2014 Vil tro det er vannventil. Har samme problem av og til, veldig uregelmessig. Når bilen står på tomgang så begynner det å blåse kaldt, trenger bare noen hundre omdreininger opp(150-200ish) så blåser det varmt igjen. Hakkje gjort nokke me det då det er sjelden det skjer. Skjer ikke så ofte nei. Å det er ikke snakk om mye heller. Skal sjekke ventil osv når jeg kommer så langt.
aalgaard Skrevet Februar 7, 2014 Skrevet Februar 7, 2014 Der kan være litt forskjellig, det kan være vannventil, lekksje eller luft i kjølesystemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå