Bjørnar- E30 Skrevet Februar 6, 2014 Skrevet Februar 6, 2014 Hei har en diff (stor e30 diff ) som jeg stusser litt på om er sperrediff eller ikke , noen som har peiling på diff ? Her er bilde av innsia av diffen ;
JE Skrevet Februar 6, 2014 Skrevet Februar 6, 2014 Hei har en diff (stor e30 diff ) som jeg stusser litt på om er sperrediff eller ikke , noen som har peiling på diff ? Her er bilde av innsia av diffen ; image.jpg Den på bildet er uten diffbrems.
stig. Skrevet Februar 7, 2014 Skrevet Februar 7, 2014 så hvis du lurer på det til en annen gang, så ser en med diffbrems ut sånn her (hvis du ikke har greie på det, så ser du på diffen din synes de 4 små dreva, 2x solhjul + 2x planethjul på en sperrediff/diffbrems ser man som regel ikke disse ) AVT reagerte på dette 1
Bjørnar- E30 Skrevet Februar 7, 2014 Forfatter Skrevet Februar 7, 2014 Ja er klar over hvordan en vanlig med diffbrems ser ut, hadde det før, med soljul oh pingon hjul, men visste bare ikke om det fantes forskjellige typer mekanikker med diffbrems da for å si det sånn.. Men takker for svar !
stig. Skrevet Februar 7, 2014 Skrevet Februar 7, 2014 er egentlig få typer diffbremser, bmw har vel kun kommet med den lukkede typen du ser på bildet, men noen få merker har så lamelpakka så den ikke ligger synlig. men hvis du snakker diffsperrer da er det en del forkjellige
engen90 Skrevet Februar 7, 2014 Skrevet Februar 7, 2014 IX'n kom med viskosediff. Hvordan disse ser ut innvendig aner jeg ikke.
Bjørnar- E30 Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Skrevet Februar 8, 2014 Diffsperr og diffbrems, har hele tida trodd at dette er det samme ? Med sperrediff mener jeg jo selvfølgeli en diff der begge hjula snurrer samme vei, hva mener du da med diffbrems ?
LK Skrevet Februar 8, 2014 Skrevet Februar 8, 2014 På en diffsperre er begge bakhjul helt låst og går likt rundt uansett. På en diffbrems sitter det normalt noen lameller som trenger en viss % i kraft før den slipper slik at hjulene har en mulighet til å gå litt forskjellig.
Bjørnar- E30 Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Skrevet Februar 8, 2014 Aha så en sperre diff er en sveist 100% sperreldiff da i mitt hode takker for svar, men da er det jo såklart diffbrems jeg er på jakt etter ..
LK Skrevet Februar 8, 2014 Skrevet Februar 8, 2014 Det er nok det beste ja. Sveisesperre sliter mye på drivverk og foringer. Og er ikke lov heller for den saks skyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå