Quadraiz Skrevet Februar 7, 2014 Skrevet Februar 7, 2014 Hei. Kom meg på jobb med bilen i går uten problem, når jeg skulle hjem startet den ikke. Vet clutchen er dårlig, men den slurer ikke så kan ikke bare ryke vel? Den tar langt ute på pedalen men.. Må jo ha clutchen inne for å starte bilen men eneste som skjer når jeg trykker start knappen er at tenningen slår seg på. Akkuratt som jeg skulle hatt nøkkelen i, bilen hadde stått i fri på girspaken og trykket på start. Noen som vet hva feilen er?
Quadraiz Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Skrevet Februar 8, 2014 Ingen som vet noe? Er clutchen helt ødelagt?
BmwDieselPower Skrevet Februar 8, 2014 Skrevet Februar 8, 2014 Bilen skal starte selv om clutchen er utslitt:)
Hzh Skrevet Februar 8, 2014 Skrevet Februar 8, 2014 jepp enig jeg også ta den til diagnose, kan vare så mye!
Quadraiz Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Skrevet Februar 8, 2014 Ok, rart den ikke starter da. Hadde ingen problem før jobb. Er det noe startsperre som kan gjøre det? Må få tak i en bilhenger og bil og få sjekket diagnose evt ja.
Quadraiz Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Skrevet Februar 8, 2014 Vil ikke clutchen "slure" før den blir ødelagt? Den virket jo helt fint selv om pedalen tok ganske langt ute..
eriksen76 Skrevet Februar 8, 2014 Skrevet Februar 8, 2014 Vil ikke clutchen "slure" før den blir ødelagt? Den virket jo helt fint selv om pedalen tok ganske langt ute.. Er det ikke normalt at den tar langt ute? justerer vel seg selv, jeg har spiller ny clutch og den tar helt ute akkurat som den gjor før og.
Quadraiz Skrevet Februar 8, 2014 Forfatter Skrevet Februar 8, 2014 Kan være... Rart den plutselig ikke starter da, kan det være batteriet? Hvordan er det om jeg prøver eit nytt batteri?
Quadraiz Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Skrevet Februar 9, 2014 Problem løst, var kommet vann inn bak med batteriet og den plusskabelen som går ned og er festet på en kabelsko var ødelagt. Så må sjekke hvor det kommer vann og få tørket det skikkelig. Men tilbake til clutchen, vil den slure før den må byttes?
Otis Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 Clutchen vil du merke at slurer først i siste giret, altså da 6. gir ved hard akserelasjon på lavt turtall. Det er som oftest momentet som gjør at du slurer på clutchen først. Så vil du merke de i 5. gir osv nedover på tallene. Den vil også bli gradvis verre å sette i gir, og det vil igjen slite på synkroniseringsringene i girkassen. Nøyaktig hvor langt du kan strekke det vet jeg ikke, men jeg kjørte pent og tok litt med girskiftene på min 520d og kjørte rundt 25k med bilen etter at jeg oppdaget at den sluret i 5.gir. Men da når jeg skiftet clutchen så sluret den i 2.gir, da var det på tide!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå