No SwEaR Skrevet Februar 8, 2014 Skrevet Februar 8, 2014 Heihei Det starta først med speedometeret, det begynte å vise dobbel hastighet (jeg har målt, og det er akkurat dobbel hastighet:p ) samtidig med det begynte blinklyset og tulle, det blinker ute, men ikke i speedometerhuset inne, heller ikke fulltlyslampa tenner seg når jeg har på fulltlys (som også funker).Og så, etter en uke eller to så begynte abs og antispinn og lyse, det kom og gikk men så bestemte det seg for å ikke funke i det hele tatt.. jeg mistenker abs-sensor på venstre bakhjul, men syns det er rart at speedo viser dobbelt så mye? Og er det noen som har noen innspill på detta med blinklys osv? Kan jo bare være en jordingsfeil.. har ikke begynt å feilsøke no enda Takker for alle innspill! Edit: Detta gjelder bmw e39
No SwEaR Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Skrevet Februar 9, 2014 "Update" Var og tok diagnose istad, der poppa det opp deffekt abs sensor venstre forann. Bytta den og abs og antispinn funker som bare rakker'n.. Men speedo og alt det andre er like tullete.. fikk ikke opp no feilkode på det. Jeg kobla opp grøftelys i høst og da tok jeg styrestrøm fra parklyset og inn til relê. Jeg så at sikringa til g.lysa hadde ryki istad så jeg bytta den, men når jeg skrudde på grøftelysa igjen så røyk sikringa. jeg kobla derfor fra hele relê slik at alt ble som "normalt" .. Tror dere detta kan ha noe å si på de feilene jeg har med speedo? At det kan ha blitt no jordingsfeil elr et elr anna? Er ganske irriterende detta her -.-
Traktortom2 Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 om det kun er speedometer nåla som kødder og ikke andre ting så kan det kanskje være dårlig kontakt ved diffen din bak? (om du har kjørt der det har vært mye snø og sånn kan det hende det har kommet noe inn i kontakta der! om du ikke fikk noe feil på blink lysene dine når du tok feilsøkning så kanskje bare dårlig kontakt i instrumentet dit? om du ryker relleer og sånn når du kobler til kanskje det er en kortsluttning ett sted på ledningene eller i en eller annet koblingspungt?
No SwEaR Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Skrevet Februar 9, 2014 Turteller viser også dobbelt, ingenting funker som det skal i speedo annet enn temp og tankmåler.. blir smårar av detta Skal gå gjennom koblingspunkt og sånt i dag tenkte jeg..
Otis Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 Det er svært sjeldent det er feil med ledninger i e39. Ta en diagnose først.
No SwEaR Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Skrevet Februar 9, 2014 Tok diagnose i går.. det eneste var den sensoren -.-
Otis Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 Det kan jo hende at det er defekt instrument panel.
BmwDieselPower Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 Har du prøvd og latt den stå med batteri frakoblet en stund? Det fiksa instrument feilene mine:)
No SwEaR Skrevet Februar 10, 2014 Forfatter Skrevet Februar 10, 2014 Godt mulig det er deffekt ja... kan prøve å ta av polene:) hater sånne feil som detta!! -.-
No SwEaR Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Skrevet Februar 24, 2014 Da er alt i skjønneste orden Bilen hadde tømt seg for strøm når kjerringa var på jobb (sikkert hatt på kupelys) Men anyways, etter at jeg hadde gitt hu starthjelp så funka alt som det skulle Takker så mye for innspill! :D
Otis Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 Alt av lys innvendig i en e39 skal slå seg selv av etter 15 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå