Traktortom2 Skrevet Februar 9, 2014 Share Skrevet Februar 9, 2014 jeg har kjøpt meg en BMW E46 320D Touring som er chipet til 166hk denne bilen har orginalt masse utstyr fra før av men jeg er en person som liker å ha litt å fikkle med så jeg tok en avgjørelse i høst om att dette er en bil jeg oppgradere alt tenkelig utstyr innvendig og utvendig. jeg er veldig fan av å prøve å holde bilen så orginal som mulig, men samtidig sportselig og masse dupeditter i bilen. Er ute etter innspill på ting jeg kan sette inn og kommentarer på ting jeg skal gjøre. (ikke tenk så veldig mye på hva ting koster, for er ikke det som er så veldig i fokus på denne bilen) Utvendig: orginalt er denne bilen rød, men jeg har fått stor sans for lakk kombinasjonen svart og hvit. så i høst tok jeg en runde med bilen å fjernet all rust og sveising for å få den strøken igjen. jeg lakkerte panser, tak og bakluke matt svart for å se hvordan jeg likte det. Har kjøpt in M-tech front fanger og ser etter en bakfanger (ikke montert på ennå) der jeg ser for meg att jeg fortsetter linjene fra det svarte på pansre svart og samme bak, resten av fangeren blir da hvit. men jeg blir ikke helt enig med meg selv om dette blir helt riktig. alt som er rødt skal bli hvit... så også noe M-tech stiper som man kunne kjøpe som klistremerker for å ha på pansre også, syntes looken så bra ut, men om jeg går for noe sånn så blir det lakkert og ikke klistremerker. http://www.ebay.com/itm/BMW-M3-COLORS-Stripes-SIDE-Decal-BMW-Motorsport-M3-M5-M6-X5-E30-E36-E46-all-/291043038669?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item43c38455cd&vxp=mtr http://www.ebay.com/itm/BMW-M-Color-M3-HOOD-TOURING-STRIPES-E46-FITS-M3-3-SERIES-2002-2006-/191005368031?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2c78ce9edf&vxp=mtr også så jeg på sånn street costum på tv der de brukte mattsvart og matt hvit sølv. hva synes dere om denne komboen og hvordan blir det evt. å legge til disse m-tech stripene? har også bare mattsvarte felger (farge kan jeg bytte om det trengs) men om jeg får noe bra innputt om lakk look ser for meg en kombo med svart og hvit med kanskje disse m-tech stripene (stripene kan sikkert være plassert anderleses enn på linkene. også burde jeg gå for matt look eller blank look? og om dere har fargekodene Innvendig: Der vil jeg ha den største lydpakka til BMW Orginalt (alt dette må ettermonteres med flere hull i dørene og bytte ut inventar i baggarsen) har søk mye rundt dette og HK anlegge til bmw er mer enn bra nok til å drive så og si alle nye mellomtone og diskant elementer, sub fungerer dårlig og BMW har ikke alternativer til sub forsterker til touring, vet de har til sedan så har lurt litt på å kanskje få den inn. Ledningsnette må ergo bygges om og har funnet ut att lydfordelingen i dørene orginalt er for dårlig (kommer nok til å montere inn ett delefiler der) så utseende messig vil man ikke se noe til dette som i det orginale HK anlegget (jeg er ikke ute etterekstremt bra lyd, men vil få best mulig lyd ut av orginal forsterker) Siden jeg digger masse dupeditter så kommer jeg til å ha ett heftig multimedia system i bilen: Det vil bli en Android spesialspiller til bilen, denne vil det bli koblet opp til pc og skjermer i nakkestøttene (om jeg finner noe som ikke blir for drøye og jalla) pc systeme mitt vil bli en XI3 Piston computer som jeg skal lage en brakettfeste i hanskerommet som blir en (plug ang play ordning sånn att jeg bare kan skyve den inn der så er alle kontakter koblet til (dette er en pc som skal erstatt stasjonere pc'er og som kan brukes til TV i stua. så kommer derfor til å fikse det sånn att jeg bare kan nappe den ut når jeg skal bruke den hjemme) jeg kommer til å benytte meg av NFC systemet som gjør att jeg bare ved å legge min S4 i mobilholderen vi da automatis koble opp wi-fi hotspot og hansfree systemet. og når jeg går ut av bilen og ta opp mobilen tutcher jeg bare ratt emblemet til bmw med mobilen for å koble ut alt sammen. ellers blir det å bytte til M-tech look invendig i bilen også med sportsseter, m-tech, M-ratt, girkule, tråkklister og alt som har med M-tech å gjøre. meen, jeg ønsker som sagt å ikke få bilen til å bli jalla/pakkis bil. så alt dette jeg holder på med er en en ekstremt fin linje på hva som vil bli fint og hva som blir overdrevent. tenkte litt på å kanskje ta å få inn den hvite/matt hvit sølv fargen som er ute å få denne fargen innvendig også uten att det blir for drøyt?? hva med å ta kun alt av prydlister innvendig i denne fargen siden resten er svart skinn? Oppsumering: dette er hva jeg har tenkt i hode og ingen ting er blitt gjort med denne bilen uten om å ta rusta og lakkert matt svart som vises på bilde... hvordan få alt dette til på en pen måte uten att til blir styggt. dette blir på en måte ett prosjekt der man virkelig må blir "enten eller opplegg" ikke tenk på pris. men hva som funker her Takker for alle innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2014 husk att jeg skal holde meg innen for BMW M-tech og ikke M3 siden BMW ikke leverte E46 Touring M3 så blir det for dumt med dobbel bak potte og sånne typisk M3 relaterte ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2014 ingen innputt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Februar 10, 2014 Share Skrevet Februar 10, 2014 Vet ikke om det er tips til duppedingser og ///M oppgraderinger du er ute etter? LED Interiørlys Angel Eyes Mtech girkule med lys Mtech pedaler Mtech fothviler Mtech innstegslister Skinn med ///M farger på girmansjett og håndbrekk. Ettermontering av multifunksjonsratt. BMW Performance stabsstag Noen orginale (foruten AE) oppgraderinger jeg kom på i farten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2014 pedalsett og fotviler er bestillt, samme med instig og girkule. multiratt har jeg. hva med utvendig? lakk og sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 10, 2014 Share Skrevet Februar 10, 2014 Jeg synes du skal lakke hele bilen svart, slenge på M3-leppe foran (kanskje bak også?). Disse bilene er tøffe sånn de ser ut originalt, men skal du bygge om til facelift-front er det nok litt jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2014 Matt svart? Så da tenker du hele bilen svart med mm-tech fanger foran og ikke noe mer? Hva med å bruke de m-tech stripene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2014 http://m.ebay.com/itm/290869757080?nav=VI Noe sånt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 11, 2014 Share Skrevet Februar 11, 2014 Tenkte egentlig sånn her (ikke matt) M-striper kan også bli kult, kjør på! M-fangere foran og bak, ja. Og noen tøffe sommerfelger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Februar 11, 2014 Share Skrevet Februar 11, 2014 De ///M stripene ser veldig jallastyling ut spør du meg! Tre små striper i grillen derimot er gromt! Litt kjedelig om lakkere bilen i plain svart! Kjøre på med noe som skiller seg ut! Hva med noe sånt? Eventuellt samme farge bare i matt? Matt rød med sorte detaljer rundtom er utrolig kult! Eksempel av matt rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2014 fordelen med att jeg beholder rød er jo den att jeg slipper å lakkere innsiden av dører og motor rom forskjellige nyanser av rødt kunne vært fett det også og jeg sparer tid men jeg er litt fan av to farget bil. hva med å ha rød og fra nedre del av rutene og opp blir alt svart? og da droppe svart panser? digger svart matt felg også. de som du ser på bilen nå er vinter dekkene og den nederste er sommer. planen er å lakke de sommer felgene i matt svart, men om jeg finner en helt annen farge kompo så blir det annen farge på de også evt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Februar 11, 2014 Share Skrevet Februar 11, 2014 Rød bil, svart tak, svarte lister, svarte felger, svarte speil, svarte nyrer, svart diffuser, sotede lykter! Det kan bli fett! Tror ikke sorte a/b/c stolper+topp av bakluka kommer til å se noe særlig ut! Heller ikke sort panser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2014 her er noen andre alternativer kanskje? 1 2: matt svart og matt sølv virket jo ganske kult også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2014 Det blir blank metallic rød fra nederst av rutene og ned. Alt over det blir blank metallic svart, speil og lister og alt blir da i svart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2014 Men innvendig er jeg usikker ennå... Hvordan blir det om jeg tar prydlistene inni i bilen i metallic rød og alt av svart plast (alt baki av plast, vifte grillene, selve dør lummene ovs) i metallic svart. Blir masse smått og mye pirk men trur man må ta alt eller ingen ting om det skal bli bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå