TRF Skrevet Februar 15, 2014 Skrevet Februar 15, 2014 Noen som har noen tips her? Trenger en del høyere første (330d), og tettere gir. E46 m3 har høyere første, men siden den er 6 trinns (som jeg gjerne skulle hatt for å få tette nok gir) har den et veldig høyt 6. gir = 0,83. Så, skulle gjerne hatt rundt 4,2 første gir (typisk m3), og lavere sjette gir, typ 1,0. Noen gode forslag?
Skårholen Skrevet Februar 15, 2014 Skrevet Februar 15, 2014 Bytte utveksling i diffen? Det er vel langt fra det beste forslaget du får men.. er nå det jeg hadde å komme med.
TRF Skrevet Februar 15, 2014 Forfatter Skrevet Februar 15, 2014 Å bytte utveksling vil ikke hjelpe meg med mitt problem på noe vis. Jeg kan ikke kjøre med tyngre utveksling for å få opp første gir, da blir resten av girene ubrukelig høye. M3 kassa er allerede for høy på 6gir, og jeg kan ikke da gå ned på diff, da er jeg jo tilbake der jeg begynte med for lavt første. Så, jeg trenger at første og sjette totalt står nærmere. Det betyr at tallene jeg nevnte ikke er absolutte, men forholdet mellom dem er viktig.
FritzP Skrevet Februar 15, 2014 Skrevet Februar 15, 2014 Dette er gearbokser som er endel brukt i momentsterke biler: http://www.tremec.com/menu.php?m=104 De er endel tettere mellom gearene enn en M3, men du må tilpasse med sluttutvekslingen.
TRF Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Skrevet Februar 16, 2014 Så egentlig meget bra ut på den den tettstega varianten. Dog en del høyere i pris en typisk bolt on bmw kasser. Noen som skal selge en brukt? Jeg kommer halvvegs i mål med s50 3,0 5trinns kasse. Den er relativt lik s54 6 trinns, men uten den ubrukelig høye 6 gir (vekt). Vet dog ikke hvor mye juling denne tåler. Andre forslag?
RS-Heggem Skrevet Februar 16, 2014 Skrevet Februar 16, 2014 Tror du skal slite med å finne bolt-on 6-trinns kasse fra Bmw med korrekt utveksling for deg. Mener bestemt alle de kassene har 1:1 på 5. Gir, og derfor blir vel det 6. Giret bare overflødig for deg. Edit; etter det jeg skjønner nå, så er 4. Giret på kassa fra E36 M3 1:1. Da er vel den uaktuell også. http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm
TRF Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Skrevet Februar 16, 2014 Tror du ser på US med automat? eu e36 m3 har 1,0 på femte og 4,2 på første. Derfor fremstår denne som det beste "bolt on" alternativet til nå. Jeg kan jo fint kjøre med 0,83 på sjette, men må da ha høyere første, også korrigere med diff.
TRF Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Skrevet Februar 16, 2014 Så da står jeg igjen med m3 5 trinns eller 135i 6 trinns som de beste alternativene om jeg skal ha noe relativt originalt?
RS-Heggem Skrevet Februar 16, 2014 Skrevet Februar 16, 2014 Ser sånn ut ja. Men mulig det er noen kasser på euro modeller som er bedre. Denne link viser jo kun us.
TRF Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Skrevet Februar 16, 2014 Tja, bruker http://www.automobile-catalog.com/ Og finner ikke noe bedre enn de to nevnte.. Så, noen som vet vektene på de to aktuelle kassene? Og evt på min nåværende 330d 5 trinns?
TRF Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Skrevet Februar 16, 2014 http://www.grimmjeeper.com/gears.html denne er for øvrig nyttig om andre også knoter med utveksling.
Andy520iA Skrevet Februar 17, 2014 Skrevet Februar 17, 2014 Ingen ekspert på området men 3.0l e36 m3 kassen skal tåle litt juling den altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå