tas63 Skrevet Februar 16, 2014 Skrevet Februar 16, 2014 Hei, har et problem med min e 39 525 dat 2003 mod. Ved høy belastning mister motoren effekten plutselig.. Det kan virke som om turbo trykket forsvinner, må slippe opp gasspedalen noen sekunder før den reagerer på gasspådrag igjen.. Får ikke motorlys, har ikke noe unormal røyk fra eksos å får heller ingen feilkoder. Har ikke prøvd org bmw diagnose da jeg bor slik til at det er vanskelig pga avstander.. Dette er svært irriterende f.eks i motbakker med campingvogn(skjer også på "flat mark" når man trenger det "lille ekstra") Ellers fungerer motoren/bilen ok Har lest en del på forumet og ser at det er en del folk med god kunnskap om disse bilene, så jeg håper det er noen som kan ha teorier om dette, er glad for alle tips
1802tii Skrevet Februar 21, 2014 Skrevet Februar 21, 2014 Hei, har et problem med min e 39 525 dat 2003 mod. Ved høy belastning mister motoren effekten plutselig.. Det kan virke som om turbo trykket forsvinner, må slippe opp gasspedalen noen sekunder før den reagerer på gasspådrag igjen.. Får ikke motorlys, har ikke noe unormal røyk fra eksos å får heller ingen feilkoder. Har ikke prøvd org bmw diagnose da jeg bor slik til at det er vanskelig pga avstander.. Dette er svært irriterende f.eks i motbakker med campingvogn(skjer også på "flat mark" når man trenger det "lille ekstra") Ellers fungerer motoren/bilen ok Har lest en del på forumet og ser at det er en del folk med god kunnskap om disse bilene, så jeg håper det er noen som kan ha teorier om dette, er glad for alle tips Har samme problemet. Motoren (m57d30) er også slapp noen minutter etter start når den har stått en stund. Mistenker dysene for å være dårlig. Har ikke forsket på dette enda, men skal sjekke lekkasje rate når jeg får anledning.
Alpejohn Skrevet Februar 21, 2014 Skrevet Februar 21, 2014 Kan være dårlig matepumpe, da vil den miste krefter når du gasser mye.Den sitter ca under førersetet (under bilen bak et deksel). Dette kan sjekkes med INPA for eksempel (diagnoseprogram), du sjekker da live data og ser hva trykket viser. Har selv hatt dette problemet 2 ganger. Jeg hadde feilkoden "Pre supply pressure, to low", eller noe i den duren. Det er et kjent problem at denne pumpa blir dårlig.Men greit og sjekke og få konstantert trykket før man eventuelt bytter. Den er ganske dyr i Norge, men i tyskland får du pierburg pumpe til under 2000,- inkl frakt og moms. Hilsen Fredrik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå