Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en bmw e60 520d 07mod som jeg har problemer med partikkelfilteret.

så lurer jeg på hvor under ligger partikkelfilteret?

er det den som sitter helt bake på eksosen eller er det den som sitter helt fremme med motoren?

den bake er festet med 4 skruer i hver ende og er nesten helt firkantet og ca 20-30cm lang.

har sett litt på nettet, der er det noen som mener at det er den bakerste potten som er partikkelfilteret og noen mener det er den fremste.

noen som har peiling på dette???

har lagt ved 2 bilder

post-54419-0-82516900-1392663410_thumb.j

post-54419-0-77301500-1392663424_thumb.j

Skrevet

Partikkelfiltret ligger helt fremst, står en føler før og etter. Ligger rett etter turboen.

okei, takk for svar :) har bestillt nytt partikkelfilter og fikk det her om dagen :) men når jeg søkte opp delenr på ny delen, så kom det opp at det var katalysator. men hva er den bakerste potta da? noen som mener det er partikkelfilteret

Skrevet

Partikkelfilteret sitter rett etter turboen, det er det nederste bildet som er postet her.

Det er imidlertid ofte benevnt katalysater i delelistene til BMW.

Skrevet

Første modellene av e60 har det motsatt Fritz, bare se hvor mottrykksensoren går inn (i bunn av downpipe/ etter kat / før den firkanta boksen). Det samme gjelder x3.

Skrevet

Første modellene av e60 har det motsatt Fritz, bare se hvor mottrykksensoren går inn (i bunn av downpipe/ etter kat / før den firkanta boksen). Det samme gjelder x3.

Dette har du helt sikkert rett i når det gjelder E60.

Imidlertid er det nederste bildet som var postet her temmelig identisk med det som sitter på min E91.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...