Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en BMW som har rullet 206000 km. I rundkjøring kun til venstre hogger antiskrens inn selv på tørr asfalt uten noen videre hastighet.

Jeg hadde bilen på lokalt verksted i går for å kjøre diagnose, men det ligger ikke inne noen feil. Likevel skjer dette og da lurer jeg på om noen har vært borti tilsvarende evnt. løsning på dette?

BMW forhandler antydet på telefon at det kan være rust på drivaksel som medfører problem i forhold til nærliggende sensor. Jeg har prøvd med utkoblet DSC bryter, men den hogger likevel inn i venstresving.

Noen som har peiling?

Skrevet

Kan faktisk være så enkelt som dårlige foringer. Det var slik til meg iallefall.

Veldig dårlige foringer i bakakslingen gjør at bakenden "sklir", slik at bilen tror du holder på å få overstyring :) be et verksted sjekke foringene dine i bakakslingen og bærearmer bak.

Skrevet

Det kan vel være ABS som tuller med deg.

Usikker på hvordan alt i bilen snakker med hverandre om dette, men det innerste hjulet vil jo snurre saktere enn det ytre så...

Skrevet

På verkstedet fant de ingen feil av mekanisk art i drivaksel systemet, foringer etc., så nå er jeg i villrede.

Må nok innom hos BMW, men lokalt verksted hadde vært i telefonisk kontakt med BMW som hadde gitt uttrykk for at de i slike tilfeller hadde skiftet deler i drivsystemet nærmest for å prøve seg frem slik jeg oppfattet det.

Usikker på hva dette ender opp i. Ingen har nevnt noe på elektronikken, men da skulle det vel ha blitt logget på diagnose??

Skrevet

Ikke nødvendigvis.

Men du kan se live verdier av ABS/hjulsensorer under 30 km/t. Så da kan du kanskje se noe.

Skrevet

Har vært hos Bavaria med bilen. De sier at begge bakakslingene må byttes sammen med ABS følere for å fjerne feil. Rust og salt problemer som medfører dette sies det.

 

Jeg visste ikke at ved å holde inne DSC bryter noen sekunder så kobles denne helt ut. Da oppførte bilen seg normalt igjen. Det er vel ikke bare antiskrens som kobles ut med DSC bryteren antar jeg, men også ABS?

 

Koster ca. 16000 å fikse dette, så det blir kanskje å vurdere dette opp mot å ikke ha antiskrens og ABS.

Skrevet

ABS kan du ikke deaktiveres med noen knapp. Den er der uansett. Dog er det andre korrekt.

 

Høres ut som du kan fikse dette selv, siden det er rust. Det er jo bare å pusse det bort.

Skrevet

Lokalt verksted har fått tips angående vask/ rens av impulsgivere og muligens noe rens av bakaksler. Ser på youtube at det trengs noe spesialverktøy til å frigjøre bakaksling i hjulnav så jeg overlater dette til verksted på tirsdag.....

Skrevet

Da er bilen på veien igjen frisk og rask. Bavaria ville skifte bakaksler og impulsivere til totalpris på over 16000. Lokalt verksted nøyde seg med å skifte impulsgiverne til under 4000. Forundret over at merkeverksted på 10 minutter konstaterer at en større reparasjon er påkrevd, mens lokalt verksted forhører seg litt omkring og ender opp med å fikse det som trengte å fikses.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...