Reey Skrevet Februar 18, 2014 Skrevet Februar 18, 2014 Hei. har akkurat satt inn et interiør fra en 740 til 728. alt er i orden utenom begge førersetene, de får jeg ikke koblet til. Det ligger lagt opp kabler i bilen, som var koblet til setevarmeren i det gamle. Det passer ikke overens, det er 2 ledninger for mye på det elektriske interiøret:p lurer på om noen vet hvordan man skal gå frem for å få kobla det til?
Sjøbuse Skrevet Februar 19, 2014 Skrevet Februar 19, 2014 Er kontaktene i setene gule. og svarte i bilen? Hviss ja. Så er setene fra facelift bil. De 2 største ledningene er + og - Setene vil ikke virke bare ved og koble til kontaktene. Du må også legge opp en 5-7 cm ledning med sikring på i sikringsboksen ute i motorrommet. Reey reagerte på dette 1
Reey Skrevet Februar 23, 2014 Forfatter Skrevet Februar 23, 2014 Er kontaktene i setene gule. og svarte i bilen? Hviss ja. Så er setene fra facelift bil. De 2 største ledningene er + og - Setene vil ikke virke bare ved og koble til kontaktene. Du må også legge opp en 5-7 cm ledning med sikring på i sikringsboksen ute i motorrommet. jepp, svarte kontakter i bilen og gul i setene. vet du om jeg må koble opp en helt ny kurs? eller kan jeg koble meg på en av de andre sikringene? er jo 4 motorer under sete og greier i ryggen + el nakkestøtte på setet:p så jeg regner med det trenger enn god del strøm.
Sjøbuse Skrevet Februar 23, 2014 Skrevet Februar 23, 2014 På min gammle 728 (1998 model) monterte vi 2000 model el seter. Koblet bare sammen+ og - under sete med bil. Og den lille biten i motorrommet. Så virket el justeringen. Koblet ikke til varme eller massasjen da dette ble litt kobplisert og mye omkobling. Rakk ikke og gjøre dette ferdig før jeg solgte bilen.
Robin L Skrevet Februar 23, 2014 Skrevet Februar 23, 2014 husk at du vil få airbaglampe uten og koble til resten. manglende beltestrammer og indikasjon på om det sitter noen i pass.setet (alle airbagene vil komme ved krasj) har du pluggen fra gamleseta? ville prøvd å få tak i gul og sort plugg jeg og skjøtet imellom- så slipper du og kappe og styre i elnettet på bilen, og alt kan tilbakeføres senere.
Sjøbuse Skrevet Februar 23, 2014 Skrevet Februar 23, 2014 Jeg fikk ikke airbaglampe på bilen min da jeg bytta seter.
Reey Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Skrevet Mars 5, 2014 husk at du vil få airbaglampe uten og koble til resten. manglende beltestrammer og indikasjon på om det sitter noen i pass.setet (alle airbagene vil komme ved krasj) har du pluggen fra gamleseta? ville prøvd å få tak i gul og sort plugg jeg og skjøtet imellom- så slipper du og kappe og styre i elnettet på bilen, og alt kan tilbakeføres senere. vet du hvor man kan få tak i orginal koblinger? airbag lampen begynte å lyse etter jeg byttet om.
Reey Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Skrevet Mars 5, 2014 På min gammle 728 (1998 model) monterte vi 2000 model el seter. Koblet bare sammen+ og - under sete med bil. Og den lille biten i motorrommet. Så virket el justeringen. Koblet ikke til varme eller massasjen da dette ble litt kobplisert og mye omkobling. Rakk ikke og gjøre dette ferdig før jeg solgte bilen. Skal se om jeg får tak i noen koblinger å kobla sammen. har lite lyst å begynne å tvinne ledninger:p er ingen expert på el i bil. og er det noe det er nok av i 7serien så er det elektronikk:)
Robin L Skrevet Mars 5, 2014 Skrevet Mars 5, 2014 memory trur jeg er endel pes, den trenger endel kabel. tru denne skal kobles på bus'n på bilen? usikker på om strøm ligger fram til setene. på min e39 gjorde det ikke det. ang kontakter så vet jeg ikke helt. ebay er kanskje letteste plass å finne slikt. hadde jeg bare vist hvor jeg skulle letet i delekatalogen skulle jeg gjerne gjort det. men er så vanvittig mye finner det meste på ebay leter du litt finner du nok alt : ) mest å finne på tysk ebay, men vanskelig å søke på rette orda... http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E46-E83-Front-Seat-Belt-Receptacle-Connector-Wire-/261147099803?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3ccd94829b her har du en som har gjort dette, med type klipp å lim løsningen. dårlig løsning spør du meg! http://www.bimmerboard.com/forums/posts/493685 har du de originale kontaktene på gamlesetene? isåfall trenger du bare en ny plugg som passer i nysetene, også noen hylser/ tilkoblinger. og litt kabel. dette får du iallefall kjøpt hos bmw.
bjalle Skrevet Mars 6, 2014 Skrevet Mars 6, 2014 Ett alternativ er å ta pluss fra den grove 12v som ligger i midtkonsollen,under girspak til venstre og koble inn en 30 amp sikring,minus kobler du rett i gulvet under stolen,dette fungerte perfekt i mange år på min gamle e39,memory funkjonen kan du egentlig glemme,blir for omfattende jobb.
Reey Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Skrevet Mars 7, 2014 memory trur jeg er endel pes, den trenger endel kabel. tru denne skal kobles på bus'n på bilen? usikker på om strøm ligger fram til setene. på min e39 gjorde det ikke det. ang kontakter så vet jeg ikke helt. ebay er kanskje letteste plass å finne slikt. hadde jeg bare vist hvor jeg skulle letet i delekatalogen skulle jeg gjerne gjort det. men er så vanvittig mye finner det meste på ebay leter du litt finner du nok alt : ) mest å finne på tysk ebay, men vanskelig å søke på rette orda... http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E46-E83-Front-Seat-Belt-Receptacle-Connector-Wire-/261147099803?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3ccd94829b her har du en som har gjort dette, med type klipp å lim løsningen. dårlig løsning spør du meg! http://www.bimmerboard.com/forums/posts/493685 har du de originale kontaktene på gamlesetene? isåfall trenger du bare en ny plugg som passer i nysetene, også noen hylser/ tilkoblinger. og litt kabel. dette får du iallefall kjøpt hos bmw. Takk for svar:) Må leite litt rundt og se om jeg finner en løsning på det. kontaktene sitter fortsatt på tenkte å høre på noen huggerier om de kanskje har noen som passer på. Memoryen er ikke så viktig, bare man kan få endra på setestillinga så skal jeg være fornøyd
Reey Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Skrevet Mars 7, 2014 Ett alternativ er å ta pluss fra den grove 12v som ligger i midtkonsollen,under girspak til venstre og koble inn en 30 amp sikring,minus kobler du rett i gulvet under stolen,dette fungerte perfekt i mange år på min gamle e39,memory funkjonen kan du egentlig glemme,blir for omfattende jobb. jepp, memoryen er ikke det viktigste.bare setene er bevegelige så blir jeg fornøyd Men er det likt på e38 og e39 da?
bjalle Skrevet Mars 7, 2014 Skrevet Mars 7, 2014 E38 og e39 har helt like forseter ja,men bakseter er forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå