Gå til innhold

Innsug i delevasker

Trond H. Olsen
 Share

Anbefalte innlegg

Lurte på om innsuget på m57d30 tåler en tur i en delevasker.

Regner med det er godt kokset og griset til inni der.

Så planen var å ligge det i diesel i en dag og så i delevaskeren.

Har en kompis som jobber på et båtverksted, og der har de noen delevaskere, men er litt skeptisk då innsuget på BMW`en er av plast(?)

Mens innsugene de holder på med på verkstedet er av metall.

Hvor mye varme tåler innsuget på BMW`en?

Eller bekymrer eg meg unødvendig nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Innsuget skal tåle over 100 grader vil jeg tro da det er montert på en motor som kan få olje temperatur på 150 grader?

Hadde ikke bekymret meg for at det ikke tåler en delevasker jeg ihvertfall.

Det er dog mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsuget mitt sprakk 1 uke etter jeg hadde hatt det i delevaskeren på båtverkstedet.

Sprakk i limingen i inntaket i front.

Om dette hadde nokke med delevaskeren og midlene der å gjøre eller bare generell svakhet vet eg ikkje.

Så fikk kjøpt et brukt, som eg lå i diesel i noen dager og brukte en flaskekost på for å komme til i krinker og kroker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En høytrykkspyler og avfetting funker og bra. Det har jeg erfart, men samtidig har jeg vaska hard-plast i delevasker selv uten problemer.. Var det masse skumle kjemikalier i vaskern da? Det blir jo ganske så varmt nedi motoren så man skulle jo anta at innsuget burde tåle en trøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Jeg endte opp med å kjøpe et stort plastkar på Biltema. Kjøpte også to flasker kaustisk soda der. Demonterte deretter alt som kunne demonteres på innsuget, la det i karet, fylte med varmt vann til innsuget var dekket og tilsatte (forsiktig!) de to flaskene med kaustisk soda. Lot det stå over natten og spylte rent med høytrykkspyler dagen etter. Innsuget så nytt ut da jeg var ferdig. Det ble faktisk så rent at dama ikke sa noe på at jeg monterte blendepluggene for swirl flaps på det hvite kjøkkenbordet vårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...