Civilix Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Hei, for noen dager siden var jeg på langtur når midt på natten på motorveien lampen for ABS og lampen for antispinn startet å lyse, jeg stoppet for å sjekke det jeg kunne som dessverre begrenset seg til å sjekke at sikringene var ok. Men siden jeg har masse erfaring med å kjøre biler uten disse hjelpefunksjonene har jeg bare kjørt rundt med det slik de siste dagene, det er ikke tvil om at begge funksjoner er koblet ut. Men dårlig tid akkurat nå så jeg ser gjerne at jeg kan utsette å ha bilen til verksted før utpå våren, men en tanke som slo meg i dag var at kanskje jeg gjorde noe verre ved å ikke se på det nå. Så her kommer spørsmålet mitt, er det noen grunn til å være bekymret for at kanskje noe mer er ødelagt og gjør at jeg burde oppsøke verksted ASAP? Rent praktisk er det ikke noe problem for meg å være uten ABS og antispinn men jeg tenker på bilens helse her. Hvis noen vet om noen kjente feil som lett kan feil søkes selv er det også veldig velkommen, hvis jeg vet feilen er det kanskje lettere å lage en avtale med ett verksted med et avtalt antall timer for reparering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 På de e46 jeg har eid har jeg opplevd det samme på vinteren. Viste seg på den ene at det bare har satt seg is i rillene for en av ABS følerne, en annen bil var de rillene rusta/tette riller. Rengjorde her og allt i orden. Prøv å sett bilen varmt et døgn å se, men det letteste vil være å ta diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Civilix Skrevet Februar 21, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2014 Takk for raskt svar, jeg skal sette på litt varme i garasjen når jeg kommer hjem så bilen står varmt i natt, se om det gjør noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå