7ertzen Skrevet Februar 22, 2014 Share Skrevet Februar 22, 2014 Holder på å bytte den ødelagte girkassa nå. Har fått den ut osv. Skal på med den "nye" jeg har skaffa, da har jeg noen spørsmål. 1. Må akslingen som går på girkassen (mellomaksel?), må denne stå på et spesielt "punkt"? Altså, må den være "synkronisert" med girkassen, så det ikke blir noe feil med utvekslinga eller noe sånt? 2. Er det bare å sette girkassen rett på? Eller må jeg passe på at drivakselen og konverteren osv står på noen spesiell måte? Har aldri bytta girkasse før, så hadde satt pris på om noen kunne ha komt med tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Mellomakselen er egentlig bare å montere på. Det er lurt å merke den der den stod for å ungå kast i akslingen. Men det går nok bra viss du ikkje har merka. Girkassa er bare å montere på. Det er så godt maskinert fra fabrikk, så du skal kunne montere girkassa kor du vill inn i converteren. Du finner det uansett fort ut viss det ikkje passer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Konvertere må på gear kassen før du setter på gearkassen. Ellers kan du bom på tennene i konverteren. Vist du gjør det så kan du miste olje trykk i gearkassen Sent from my GT-N7105 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet Februar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2014 Den er grei. Har en annen konverter til den andre kassa som skal brukes, så den som står i skal it uansett. Aroid reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet Februar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2014 Konverteren skal skrus fast i det store tannhjulet, det som dras rundt av starteren. Det er tre skruer som skal skru fast. Hvirdan skal jeg få skrudd i disse skruene? Må få dratt rundt konverteren på en eller snnen måte.. Noen som har tips? Helst noen som har gjort dette før. Kommer liksom ikke til helt skikkelig, så je klarer ikke å rotere den rundt med håndemakt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 25, 2014 Share Skrevet Februar 25, 2014 Må ut med startmotoren så lenge ikke du har luke på høyre siden på motoren for å komme deg til. Vri kan du bruk skru jern å sku på startkransen. Vist ikke skrur du på veivhjulet foran på motoren. Sent from my GT-N7105 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå