skimz Skrevet Februar 26, 2014 Share Skrevet Februar 26, 2014 Hei. Vurderer innkjøp av AE. Har dermed lett litt rundt omkring etter forskjellige meninger angående CCFL ringer og LED. Kom derfor over at det er flere som anbefaler en ny type LED-ringer. "Plasma" ringer. Her er noen som selger dem; * Morimoto XB LED * Oracle Plasma LED Disse plasma ringene er jo i all hovedsak LED, men forskjellen her er at det er en kontinuerlig LED-stripe istedenfor flere separate LEDs plassert i ringen. Her er forskjellen på CCFL og plasmaLED. Her er forskjellen på CCFL, LED og plasmaLED. Jeg har hele tiden tenkt i retning av CCFL, da jeg synes lyset fra disse er penest, men ettersom jeg har skjønt er lyset veldig svakt i forhold til LED. Dessuten leser jeg hele tiden om folk som har problemer med dem. LED virker som et mer robust alternativ. Har fortsatt ikke klart å finne noen bilder/videor av disse plasmaLED på noen BMWr. Noen her inne som har prøvd disse? Hva er deres erfaringer med CCFL kontra LED AE? Vil ha minst mulig hassle med ringene etter de er montert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 26, 2014 Share Skrevet Februar 26, 2014 Meg bekjent så er egentlig den vanlige CCFL xenongass ringer endel trøbbel med. Negativt: Ved kalde dager så tenner ikke hele ringen samtidig, dårlig inverter, lett for å knekke/ ødelgge ringen. Positivt: Fin lys, billige, lett og få tak i deler (inverter bla.) LED som erstattet CCFL har jeg kun hørt positive ting om. Så negative ting kan jeg ikke uttale meg om nå. Positivt: Ennå bedre lys, finere hvit farge, sterkere, tenner med engang, ringene er litt tjukkere som tåler mer, trenger ikke inverter. Plasma LED. Er hakket bedre ja. Negativt: Er av glass, altfor tynne (lett å gå i stykker) altfor skarpt lys, man skal jo kunne se at det er fire ringer i lykten. (min mening) Positivt: Helt hvite, trenger ikke inverter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Februar 27, 2014 Share Skrevet Februar 27, 2014 Noen som veit hvor store ringer man trenger til E46 facelift om man skulle finne på å bestille? :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2014 Er usikker selv. Har xenon, dermed 2 forskjellige størrelser på ringene sant? TIl hovedlyset og fjernlyset. Fant forresten enda en sammenligning med CCFL. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 28, 2014 Share Skrevet Februar 28, 2014 Ja det er forskjellige ringer til xenon linse og ikke, så det må dere bare se når dere bestiller, eller høre med selger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå