Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dette er mitt første inlegg her.

Har utrolig mye problemer med bilen. Får feiltenning på cylinder 2&3 noen ganger 1&6 samtidlig samt injektor feil på 2&3.

Jeg har byttet coil, tennplugger, injektorer og slettet feilkoder.

Det tikker, nermest som uler fra bensin injektorene. Men disse er da klin nye.

Symptomene jeg har er da selvfølgelig dårlig drag, kveles på tomgang, ekstremt høyt konsum av drivstoff og tykk hvit eksos.

Setter pris på alle mulige forslag som kommer over :)

Skrevet

Toppakning?

Hmm. Kan virke logisk i forhold til feiltenning, skal se om det svetter litt olje i morgen, eventuelt olje på pluggene. Kan ikke si at den drikker så mye olje.

Skrevet

Trenger ikke å merke noe på oljeforbruket. Hvit eksosrøyk tyder på kjølevann, prøv å lukt på eksosen. En søt kjølevannslukt.
Merker du unormalt høyt trykk i kjølevannskretsen? Anbefaler å ta en kompresjonstest eller en sylinderlekkasjetest.

Skrevet

Har ikke merket noe til høyt trykk i kjølesystemet nei, men har dog sett litt kremaktig guffe i oljelokket. Som mest antagelig tyder på toppakning eller toppdekselpakningen. Fikk høre at det kunne være kondens siden bilen har stått en stund og kjørt lite varm i det siste.

Tar en titt på det i morgen,

Er ikke så dreven på motor at det gjør noe, men learning by doing!

Takk for tipset :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Heisann, fikk ikke tatt komp test før i dag,

Målte fra cylinder 1 190psi 2 180psi 3 220psi 4 170psi 5 180psi 6 170psi

I cylinder 3 er vel en meget høy verdi? Og det var fullt av bensin, normalt?

Tappet også ut litt olje i dag for og se etter gul olje, men det var bensinduft i oljen?

Skrevet

Med bensinduft i oljen, så er det en injector som lekker. Sannsylgvis nr 3, siden det var fullt med bensin i den.

Med bensin i oljen, så kan den bli så tynn at du skjærer motoren. Eg ville parkert bilen til feilen var fikset, og så skiftet olje ASAP.

Alle dine symptomer tyder på at bensinen bare går rett gjennom dyse 3.

Skrevet

Har trykket inn ventilen, da spruter det bra mye bensin.

Jeg har byttet injektor, var flink og byttet olje og filter i dag også :)

Tok en komp test igjen i dag og fikk en beroligende måling på 175 psi på cylinder 3 istedenfor 220psi

Det var etter oljebytte

Skrevet

Med andre ord har du ikke sjekket bensintrykket..? Tror jeg ville gjort det også..

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Skrevet

Det kan jeg ikke svare på, men tipper 3-4 bar. Men det må du nesten finne ut.
Er jo greit og få kontrollert hvertfall.

Skrevet

Det er sant, får se om jeg får rotet meg bort til biltema i morgen, takker for tips! Blir ikke helt klok på denne bilen for tiden.

Vet du noe om hvor mye volt dysene skal ha i tenning? 10 volt?

Skrevet

Kan desverre ikke svare på det heller, aldri hatt bmw bensiner. :) Men last ned bently manualen, der står utrolig mye info. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Skrevet

Hvis man har mye sotdannelse i motor, er dette et symptom på høy kompresjonstrykk? 

tok av toppdeksel her om dagen å det var full av fastbrent olje, som at den hadde ligget i en åker i 10 år.

Er på vei å demontere toppen, bytte slipesett og diverse. er det sånn at man burde time vanos riktig med låsepinner osv.? eller holder det med å markere med tusj på kjede og tannhjul, for så å sette alt tilbake på same måte?

koster jo potta mye for dette verktøyet :P 1500 kr på biltema

takker for all hjelp btw :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...