Gå til innhold

Sommerdekk som sporer minst mulig

eah
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Skal for tiden kjøpe nye sommerdekk til min X5 og de jeg har sporer en del (husker ikke merket, de ligger på dekk hotell).

Dimensjon er 315/35-20" bak og 275/40- 20" foran.

Er det noen som har erfaring med dekk merker som sporer minst mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjører med samme dimensjon på min x5. Pirelli dekk. Hadde lite sporing før felgene ble litt kantkjørte. Mulig dette bidrar til mer opplevelse av sporing. Kjører 275 på vinterdekkene nå, ingen sporing. Mulig samme dimensjon er bedre. Vurderer også hva jeg skal kjøre på i sommer så tips mottas her og! Vurderer disse:

http://www.beckmeister.no/shop/index.aspx?intshopcmd&group=424544∏=849629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har 295/30/22 og 335/25/22 på min X5, er continental sportcontact sp5 som har runde skuldre, syntes de er meget bra når det kommer til sporing. Kjørte på noe runflatt dritt når jeg kjøpte den ifjord,var helt grusom å kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører på org. fra fabrikk Potenza R050A1...de sporer noe helt ekstremt. 225 framme og 255 bak, M sport runflat.

Leste masse på forumer internasjonalt og kom fram til at folk mener at Pirelli P Zero er snillere på sporing og gir mer styrefølelse(presisjon), BMW leverer disse orginal fra fabrikk nå på X3 og F30/31

Kjøpte dog med RFT fordi bilens understell er tunet for RFT (pga low speed compression). Den føles faktisk hardere med hakkapellitta piggfritt i lav fart nemlig fordi dekkene demper før demper får anledning skikkelig. Så derfor kjøpte jeg de i RFT da det føles bedre i lav fart men sporer mer i høyere fart.

P Zero skal visst ikke gi noen revolusjon men det skal føles bedre samtidig som de er sportslige. Skal skrive litt om det når jeg får de på bilen neste uke,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...