cypher669 Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 Trenger komplett motor til min BMW 523iA Touring 98 mod. Motormerke M52 B25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Mars 8, 2014 Share Skrevet Mars 8, 2014 Trenger komplett motor til min BMW 523iA Touring 98 mod. Motormerke M52 B25 Hei. Jeg har en M52B25 motor som skal være i fin stand og kommer fra en velholdt bil. Den er fra en 523 og tror at det var og en 1998 modell. Km.standen er ca 250.000 km. Jeg har og en 1997 M52B28 motor. Den har vært utsatt for brann under panseret, men det er bare smelteskader på plastdeksler og innsuget. Men det har jeg liggende fra andre motorer. De fleste gummislangene har og fått noen skader. Men du har jo alle delene som trenges fra din gamle motor. Hvis jeg ribber mange av delene på innsugssiden er det lett å skru delene rett fra din motor og over på 2.8 literen. Da har du en enda sterkere motor og du kan bruke girkassen din. Selgeren fortalte at han kjøpte nylig bilen på østlandet og motoren fungerte kjempefint de få ukene han kjørte med bilen. Brannårsaken var trolig i forbindelse med Webasto bensinvarmersystem. Brannen ble slukket raskt og skadene ble begrenset. Både 2.5 og 2.8 motoren selges for 7.500 kr. Neste helg skal jeg forhåpentligvis kjøre langs E39, E18 og E6 opp til Ringebu. Så bor du ikke langt ifra min kjørerute blir det enkel levering/henting. Hilsen Eirik. 92 22 65 44. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cypher669 Skrevet Mars 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2014 Hei. Jeg har en M52B25 motor som skal være i fin stand og kommer fra en velholdt bil. Den er fra en 523 og tror at det var og en 1998 modell. Km.standen er ca 250.000 km. Jeg har og en 1997 M52B28 motor. Den har vært utsatt for brann under panseret, men det er bare smelteskader på plastdeksler og innsuget. Men det har jeg liggende fra andre motorer. De fleste gummislangene har og fått noen skader. Men du har jo alle delene som trenges fra din gamle motor. Hvis jeg ribber mange av delene på innsugssiden er det lett å skru delene rett fra din motor og over på 2.8 literen. Da har du en enda sterkere motor og du kan bruke girkassen din. Selgeren fortalte at han kjøpte nylig bilen på østlandet og motoren fungerte kjempefint de få ukene han kjørte med bilen. Brannårsaken var trolig i forbindelse med Webasto bensinvarmersystem. Brannen ble slukket raskt og skadene ble begrenset. Både 2.5 og 2.8 motoren selges for 7.500 kr. Neste helg skal jeg forhåpentligvis kjøre langs E39, E18 og E6 opp til Ringebu. Så bor du ikke langt ifra min kjørerute blir det enkel levering/henting. Hilsen Eirik. 92 22 65 44. Hei! Tak for dit svar. Men jeg har funnet en komplett motor i England som jeg kan få før 4500.- den er kjørt 160000. Men har du noen andre deler som passer til 523i Touring mvh Jon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Mars 13, 2014 Share Skrevet Mars 13, 2014 Det er billig i England. Men frakten og innfortolling koster jo fort noen tusen og. Får ikke håpe at du får en motor som har dårlige sylindervegger pga bensinen de bruker i England. Det var i alle fall et problem før på alublokkene. Ellers må du spesifisere hva du trenger til 523. Jeg er snart ferdig med å slakte 528en, og interiøret er borte. Jeg har nesten nye ventilerte skiver, klosser og tilpassede kalippere. Kanskje du trenger disse ved ombygging til 523. Ellers så har jeg M-tech fjærer(eller orig.senkefjærer) og stabstag som skal være litt kraftigere til sedan. Du får si hva du trenger. Hilsen Eirik. Hei! Tak for dit svar. Men jeg har funnet en komplett motor i England som jeg kan få før 4500.- den er kjørt 160000. Men har du noen andre deler som passer til 523i Touring mvh Jon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå