Tommy H Skrevet Mars 2, 2014 Skrevet Mars 2, 2014 Som topic sier går min 520d dårlig, dårlig drag i oppover bakker og ikke like mye guff som før. Har prøvd å plugge ut map og maf sensor men da går den bare enda dårligere. Men før jeg dro utav map sensoren dro jeg utav en feil sensor og da gikk bilen bra igjen, men røykte ganske svart ved pådrag. Noen som vet hva denne er? Ligger som nr 11 på linken. http://gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Delekatalog_11/11_3717
Tommy H Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Skrevet Mars 2, 2014 Partikkelfilter er fjernet på bilen Kan forøvrig anbefales
vegard89 Skrevet Mars 2, 2014 Skrevet Mars 2, 2014 Bilen må vist omprogrammeres også.. Om du fjerner DPF etter det jeg har fått med meg.
Tommy H Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Skrevet Mars 2, 2014 Jeg har fjernet innmaten i dpf filteret, altså filteret så under ser den helt orginal ut. Stemmer som Vegard89 sier at bilen må programeres, det har ikke jeg gjort enda men har bestilt obd flash fra England så kommer nok snart. Kan jo være min regenererer men den har vært sånn hele tiden de siste ukene så virker rart om den regenererer hele tiden. Det som er irriterende er at jeg ikke vet hva nr 11 på linken er. Når jeg tok ut kontakten på den går den som normalt, men har ikke lyst å kjøre uten div sensorer. Føler det blir litt jalla..
gica Skrevet Mars 2, 2014 Skrevet Mars 2, 2014 Del nr 11 er "EGR EXHAUST CONTROL CHARGE PRESSURE REGULATOR VALVE".
Tommy H Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Skrevet Mars 2, 2014 Takk skal du ha . Har du noen tro på at det er den som er defekt siden bilen går greit når den er koblet fra? Eller kanskje det er noe annet i forbindelse med den? Er vel vanskelig å spekulere i hva det er uten diagnose men om noen har vært borti lignende er det bare å skrike ut
gica Skrevet Mars 2, 2014 Skrevet Mars 2, 2014 Tror nok en diagnose vil gi deg presis svar på hva som er galt. Noe sier meg at det kan ha noe med at du har fjernet DPF og derfor får problemene du opplever.
Tommy H Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Skrevet Mars 2, 2014 Godt mulig at det er DPF fjerningen ja, men fungerte fint i sikkert en uke etter det ble fjernet. Men får forhåpentligvis OBD flash greien i posten snart, den skal programere vekk hele DPF funksjonen så får vi se om det løser problemet. Takk for hjelpen
HMW Skrevet Mars 2, 2014 Skrevet Mars 2, 2014 Blir bare spekulasjoner, få kjørt en skikkelig diagnose. Trimme en bil som ikke er i orden i utgangspunktet frarådes.
Tommy H Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Skrevet Mars 2, 2014 Har diagnose tilgjenglig, så skal få tatt imorgen. Enig i at trim ikke skal gjøres på noe som ikke fungerer, men skal ikke trimme. Flashen jeg har bestillt er kun dpf removal mapping. Bilen går igrunn greit nok som den er. Grunnen for at dpf er fjernet er at det var heelt tett og etter utallige ganger hos BMW med tvungen regenerering er jeg litt lei, samt at den som regel brukes til småkjøring. Burde vel hatt bensin bil når jeg tenker meg om
ErikJørgensen Skrevet Juli 7, 2015 Skrevet Juli 7, 2015 Fikk du noe svar her? Sliter med det samme selv, får ingen feilmeldinger og har tilkommer byttet turbo da vi trodde feilen lå der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå