Gå til innhold

E39 Nivåsensor/kontrollarm Xenon høydejustering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Igår begynte frontlysene på min E39 touring mine atter en gang å peke nedover slik at jeg har lys 20-30 meter foran bilen. De kjører den faste syklusen, først ned og så opp igjen men de stopper for tidlig på vei opp. Har hatt dette problemet en gang tidligere for 2-3 år siden og da ble det ikke funnet noe feil og lyktene ble stilt manuelt og har virket helt til nå. 

Tok av høyre framhjul idag og så da at kontrollarmen fra sensoren hadde løsna fra bærearmen, det mangler tydeligvis en del som skal låse kontrollarmen fast i bærearmen men jeg dro et strips gjennom hullene og da henger den greit. Men det som er saken er at leddet mellom kontrollarm og plastarmen på sensor går tregt pga understellsbehandling. I begynnelsen satt det bom fast men etter litt rens og smøring klarte jeg å få litt bevegelse i det men det er ikke slik det skal være og lyktene lyser fremdeles ikke slik de skal.

Det jeg lurer på er om det går an å få kjøpt kontrollarm uavhengig av resten av sensoren og om plastarmen er en del av sensoren eller om den er skrudd fast i sensor? Det var så innsausa i understellsmasse at det var vanskelig å se. Noen som har delenummer eller lignende til dette? Klarte ikke å finne det.

Legger med et dårlig bilde.

Xenon kontrollarm

Skrevet

Supert, takk for hjelpen. Del nr 1 er da sensor med plastarm i et stykke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...