Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en 04 525dat e61, importert fra tyskland. Den har vært i mitt eie i snart to år. På disse to årene har småproblemer/bugs ballet på seg.

Det startet med at angeleyes på høyre side kuttet, sidespeilene stiller seg i feil posisjon ved oppstart, vifta til varmeapperatet går kun på laveste nivå. Dette er småproblemer jeg ikke har hatt tid til å forske på. Men nå i vinter har nye problemer oppstått. Får opp feilmeldinger med "central electronic failure" osv.. parklys og baklys lyser når jeg låser bilen, og bilen tapper seg for strøm. Når jeg kjøpte bilen stod det et sønnak batteri i den, noe jeg også har byttet til fordi bilxtra mente det var riktig.

Har investert i "carsoft" diagnoseprogram og diverse kodingsprogram for å forske litt på egenhånd før jeg kryper til korset og tømmer lommeboka i bilia sine hender. I dag skulle jeg koble til pc'en, men da får den ikke kontakt. På diagnosescan får jeg "module does not respond" på alle hjerner/moduler. Ingen problemer med programmene, de funker på andre bmw'er.

Noen som har vært borti noe som ligner på disse problemene? Kan legge til at jeg under en diagnose på ett privat verksted, fikk jeg opp feil på IBS. Kan batterisensoren ha noe med dette å gjøre?

Hjelp?!?!

Skrevet

Lekkasje i bagasjerommet tenker jeg. Har du panorama soltak?

Evt ledningsbrudd i bakluke.

Skrevet

Ikke uvanlig at drenering til panorama taket går tett og dermed fyller bagasjerommet. Der ligger det en del bokser som ikke tåler vann. Sjekk i bunnen av bagasjerommet etter vann.

Skrevet

Koble ut ibs først og se om det løser problemene. Ellers sjekk for vann slik Otis skriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...