Gå til innhold

E36 stereo

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å pakke litt anlegg i bilen, men slet med å finne noe litt mere presist svar på det jeg tenker på.

Vurderer 2 komponents Focal frontsett, men lurer på om det trengs noe modifisering for midbassen, i såfall hvor mye jobb er det snakk om for en som ikke har gjort noe bygg før.

Tenker 5 1/4 (blir vel der enkleste)

Finnes det ferdige adapter?

Jeg regner med dette er svart før, men jeg greide ikke grave det frem...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært suverent! men har tight budsjett nå (må få litt lyd fortest mulig) har sub jeg kan peise i, men lurer mest på hvordan det er å få 5.25" i "kick" panelet, altså med uoriginale høytallere (Focal var planen) Kom gjerne med tips til andre høytallere! (helst 2-3 komponents)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.25" passer i hullene uten å måtte gjøre noe om helst modifisering... 

diskant høytalerene passer også inn i diskant hullene i dørene, men de må du fikse egen innfestning til. 

om du ikke tenker på å øke antall høytalere noe særlig. så (i forhold til salgsverdien) så prøv å hold der orginale ledningsnette mest mulig helt.. bruk heller orginal ledninger og tre heller ledninger og bruk en ekstra multikobling på nette der du kobler på spilleren.. ;-) eneste modifiseringene du kan gjøre med orginalt anlegg er å koble inn delefilter for å dele lyden bedre bare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.25" passer i hullene uten å måtte gjøre noe om helst modifisering... 

diskant høytalerene passer også inn i diskant hullene i dørene, men de må du fikse egen innfestning til. 

om du ikke tenker på å øke antall høytalere noe særlig. så (i forhold til salgsverdien) så prøv å hold der orginale ledningsnette mest mulig helt.. bruk heller orginal ledninger og tre heller ledninger og bruk en ekstra multikobling på nette der du kobler på spilleren.. ;-) eneste modifiseringene du kan gjøre med orginalt anlegg er å koble inn delefilter for å dele lyden bedre bare :smile:

Åja men da er det jo bare å peise på  :bounce: 

Tenkte 2 komponents sett fremme og 6x9 i hatthylle (men først det fremme) Bilen skal egentlig ha egen forsterker bake, men den er borte... så blir det peiset full lyd i mellomtonen for å få musikk midlertidig ( er ikke så pent )

Blir nok å legge egne ledninger (da det originale allerede er tuklet med) så får jeg heller skikkelige kabler.

Takker for kjapt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ett 2 komponents 5.25 sett fremme som koster noen kroner. Coaxial skal du styre langt unna i e36 siden du ikke engang ser diskanten fra førerposisjon pga dashbordet. Høytalere bak og 6x9 har du ikke bruk for i det hele tatt :)

Jeg veit ikke om du har planer om å bruke 500, eller 30 000. Skal du derimot holde deg på e36 nivå ville jeg gått for dette:

http://www.judysbilstereo.no/frontsett/5-1-4/gladen-rs-130-komponentsett

http://www.dynabel.no/Shop/Product/dynaBel-BF0802-2x80-Watt-RMS-Bilforsterker/BF0802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ett 2 komponents 5.25 sett fremme som koster noen kroner. Coaxial skal du styre langt unna i e36 siden du ikke engang ser diskanten fra førerposisjon pga dashbordet. Høytalere bak og 6x9 har du ikke bruk for i det hele tatt :)

Jeg veit ikke om du har planer om å bruke 500, eller 30 000. Skal du derimot holde deg på e36 nivå ville jeg gått for dette:

http://www.judysbilstereo.no/frontsett/5-1-4/gladen-rs-130-komponentsett

http://www.dynabel.no/Shop/Product/dynaBel-BF0802-2x80-Watt-RMS-Bilforsterker/BF0802

Tenkte noe i den prisklassen foreløvig :) vil du anbefale gladen settet? har liten erfaring med stereo (har bare hørt mye godt om Focal) 

Forsterker kjøpte jeg for 2 år siden som jeg skulle bruke i E46n, men som ikke ble noe av, har ikke fått testet den en gang :P

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5967&katid=35&id= 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsterkeren fungerer sikkert mere enn godt nok :)

Er selv focal mann, men på billigseriene er de desverre ikke med på leken etter min mening. Har Gladen Sql165 i vinterbilen, og det har jeg bare positive ting å si om ivertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsterkeren fungerer sikkert mere enn godt nok :)

Er selv focal mann, men på billigseriene er de desverre ikke med på leken etter min mening. Har Gladen Sql165 i vinterbilen, og det har jeg bare positive ting å si om ivertfall :)

Da blir det kanskje Gladen, så kan jeg sikte høgere litt senere når bilen begynner å komme skikkelig på plass  :beer: 

Det meste blir vel bedre en "lydbildet" som er i bilen nå  8-[ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ett dørkit pro fra Judys, koster 550 kroner og da får du alt det du trenger + litt til å dempe dørene med tanke på veistøy. (til mindre veistøy stereoen må krangle med, til høyere hørest det ut som :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ett dørkit pro fra Judys, koster 550 kroner og da får du alt det du trenger + litt til å dempe dørene med tanke på veistøy. (til mindre veistøy stereoen må krangle med, til høyere hørest det ut som :) )

Da går jeg for litt demping  \:D/ 

Må bare vente til neste uke før jeg får bestilt allt.

Takker for hjelpen  :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...