adne95 Skrevet Mars 6, 2014 Share Skrevet Mars 6, 2014 hei! trenger svar fort! Har byttet abs-sensor (orginal) uten at det hjalp og har samme feilkode, så da er det vel hjernen som har kvelda.. Men når folk snakker om abs-hjernen, er det den klossen som sitter på bremsekraftfordelern? eller den boksen under handskerommet som byttas? og er det samme abs-hjerne på alle e39-er? kan få tak i en brukt fra en preface 528i, går den på min 530d ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mars 6, 2014 Share Skrevet Mars 6, 2014 Har du tenkt på ledningsbrudd? De er jo ganske utsatte i hjulhusene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Mars 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2014 Gikk bare over ledningen så langt jeg kom til fra undersida.. veit du hvor den går videre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mars 6, 2014 Share Skrevet Mars 6, 2014 Sjansen for at det er brudd noen annen plass enn det er vell så liten at du bare kan utelukke det. De går vell inne i kupeen videre. Hvilken feilkode får du, forresten? Med hvilket program? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Mars 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2014 husker ikke hva koden het, men var feil på sensor høyre bak hvertfall bruker bosch-utstyr på verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mars 6, 2014 Share Skrevet Mars 6, 2014 Dette er forresten ABS/DSC-modulen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Mars 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2014 ah, takker sjef og da er det den som vanligvis går i stykker og ikke styringa som sitter under dashen/handskerommet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanH Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Mange tråder om dette på nett http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/167399-diy-dsc-abs-module-re-solder-assy-terminals.html adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2014 hadde bilen på ny runde med feilsøking i dag, i følge en med god kontroll på bmw så ser det ikke ut som feil på hjernen i og med at det kun er utslag på den ene sensoren? er vel noe med den ringen/lageret eller noe da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Du er sikker på at sensoren fungerer da? jeg kjøpte nylig en sensor på Biltema, koplet på måleapparat før jeg skulle montere den og det viser kontaktbrudd i den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2014 Har prøvd med tre forskjellige sensore nå da, to av de splitter nye.. Sent from my GT-I9305 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Har prøvd med tre forskjellige sensore nå da, to av de splitter nye.. Sent from my GT-I9305 using Tapatalk Da er det nok noe annet ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Mars 8, 2014 Share Skrevet Mars 8, 2014 Du kan jo scoope, og se om det er abskransen som er problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Mars 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2014 Hva ska jeg se etter a? Kikka nedi der og snurra på hjulet, men kan ikke si jeg så noe som helst? :S Sent from my GT-I9305 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 8, 2014 Share Skrevet Mars 8, 2014 Du kan jo scoope, og se om det er abskransen som er problemet er ikke noe ABS krans på E39, Sensoren får signal fra simmeringen som sitter bakpå hjullageret, må demontere hjullageret for å komme til. Her er ett eksempel fra en som har borret ut sensoren og vært litt uheldig: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå