utkleven Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 Hei hei, trenger sårt litt hjelp nå. i November i 2013 så kjøpte jeg en 06 mod 525ix. hadde da en service på bilen der de bla byttet olje. det er nå 5000km siden og jeg har etterfylt ca 4 liter med olje. nå må jeg fylle igjen og det er ca 3000km siden sist jeg fylte. har hat bilen på verkstedet men de finner ingen lekkasjer noe sted, jeg ser heller ingen tegn til svetting eller olje skvetter på asfalten hjemme. har også sett etter i ekspansjonstaken men den er helt rein. noen som har noe tips? er dette normalt? bilen har nå gått 77000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 tett veivhusventilasjon fører ofte til groft oljeforbruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
utkleven Skrevet Mars 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2014 takk, skal sjekke om det er noe tett har hatt bilen 3 ganger hos GS bildeler men nå blir det og sette min lit til mekanikerene hos BMW i Skien og satse på at de finner feilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
utkleven Skrevet Mars 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2014 finnes det noen easy måte og sjekke dette på eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 For å sjekke om syklonfilteret er tett (veivhusventilasjon) - start motoren når den er varm nok til å ha jevn gange, skru av oljepåfyllingslokket - om motoren tydelig endrer turtall, er veivhusventilasjonen i orden. Er det ingen forandring i lyd/motorgange, er filteret tett. Da må det skiftes før toppakningen ryker, noe som skjer ganske snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
utkleven Skrevet Mars 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2014 takk, da skal jeg sjekke det når jeg har kjørt hjem fra jobb i dag kan ikke noe særlig mekanisk men akkurat det skal jeg klare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
utkleven Skrevet Mars 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2014 Har nå endelig fått sjekket littnog det er ikke noe tydelig turtall forandring vis jeg skrur av oljepåfyllingslokket ;-/ så da er vel kanskje veivhusventilasjonen tett?:-/ Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Ville skiftet det. Uansett. Det kan ha mye og si med det, drivstoff forbruk, motorgange osv. Er ikke store kostnadene å bytte. Skal selv gjøre dette på min nå snart. utkleven reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
utkleven Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2014 ja det må sjekkes ja vet ikke hva som er noemalt forbruk på disse bilene heller men min bruker en del! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå