santho96 Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Skrevet Juni 13, 2014 Nye felger innn kjøpt, 8 " foran og 9" bak - skal være fra en E36 M3 noen som greier å tippe hvilke felger det er ? Skal begynne på bakstillinga og forstillinga denne helga her! Men hva tror dere, bytte hjul lager når jeg først er i gang eller ikkje ? Andre typiske slitte deler i understellet som burde byttes ? NB: Komplett sett med powerflex foringer og supersport black evo senkesett innkjøpt!
santho96 Skrevet Juni 14, 2014 Forfatter Skrevet Juni 14, 2014 Sunflower ? Ikke de! Men det blei M-Contour med polert kant
Nyheim Skrevet Juni 15, 2014 Skrevet Juni 15, 2014 Ikke de! Men det blei M-Contour med polert kant Pene felger de Hvis du skal ned bak bak- og forstilling så ville jeg kjøpt komplett sett med powerflex-fôringer til absolutt alt. Så bør du ta ned traversen og kjøre powerflex i den og, samt sveise m3-forsterkmninger i subframe. Så er det jo lurt å ta generell vedlikehold samtidig Puss ned ramma og smør den inn i tectyl, bytt olje på diff og girkasse, ny hardykobling, opphengslager til mellomaksling, hjullager, osv
santho96 Skrevet Juni 16, 2014 Forfatter Skrevet Juni 16, 2014 Pene felger de Hvis du skal ned bak bak- og forstilling så ville jeg kjøpt komplett sett med powerflex-fôringer til absolutt alt. Så bør du ta ned traversen og kjøre powerflex i den og, samt sveise m3-forsterkmninger i subframe. Så er det jo lurt å ta generell vedlikehold samtidig Puss ned ramma og smør den inn i tectyl, bytt olje på diff og girkasse, ny hardykobling, opphengslager til mellomaksling, hjullager, osv Ja, syns de sitter ganske fint på en E36 Har tatt ned bakstillinga og deler av forstillinga! Skal finne ut hvilke foringer og deler jeg trenger å bestille inn. Har komplett sett med powerflex foringer! Angående m3 forsterkninger, så hadde jeg ikke tenkt til det i grunn. Men etter å ha lest om subframe disaster så går jeg til innkjøp av forsterkninger til traversen og får det sveiset inn! Er det noen andre plasser som burde forsterkes ? Planen er å få pussa små rust å grunna og tectylert. Olje til diff og girkasse et tapet, og ny olje ligger klar! Tenkte å bytte alt av slitte deler som krever firehjulskontroll siden jeg skal ta det så for bilen står på 4 hjul! Tror jeg venter med små ting som jeg kan bytte i etter tid! Konge prosjekt! Følger spent med. *mine innlegg* Takk for det Mathias, høres bra ut! Mantis reagerte på dette 1
santho96 Skrevet Juni 18, 2014 Forfatter Skrevet Juni 18, 2014 På tide med update, lenge siden siste. Har fått gjort endel de siste dagene, og har sendt en stor bestilling til koed! Som jeg regner med å få i starten av neste uke. Ellers er planen å få sandblåst, grunna go lakkerte bakstilling og forstilling deler! Bilder: -Demontert bakfanger -Demontering av bremse deler -Skivebremser og dempere demontert -Rengjøring av hjulbuer -Maskering og teiping -Epoxygrunning av hjulbuer og jekkfester -Var en tur innom den lokale vrakeren å hentet meg en ny knott til jekkfeste -Sparkling av plateskjøtene etter sveisingen -Tetting av sveise skøyter. -En tur innom biltema! -Fin slipping av sparkelen -Mer grunning og rustbeskyttelse -Fikk kjøpt meg en heldekkende plastisk presening til bilen på netthandelen for en 100 lapp, så slipper jeg malings flekker osv etter tectyleringen. -Tectylering av hjulbuer og jekkfester -Innkjøpt nye felger. M-Contour 2 , 8x17" og 9 x17" -Innkjøpt mer tectyl -Bakstillinga demontert fra bilen -Under bakstillinga, litt små rust. Skal sveises inn forsterkninger. -Bærebro foran demontert -Fikk lånt meg en elefantjekk på jobben, til å holde oppe motoren når jeg bytter bunnpakninga! -Bakstillinga plukket i biter.
santho96 Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Skrevet Juni 19, 2014 Meget braaa! Takk for det, kjekt med tilbake mld på arbeidet
Freakshow Skrevet Juni 19, 2014 Skrevet Juni 19, 2014 Mye bra arbeid her Ja! Sent from my iPhone using Tapatalk
santho96 Skrevet Juni 26, 2014 Forfatter Skrevet Juni 26, 2014 Mye bra arbeid her Ja! Sent from my iPhone using Tapatalk Takk for hyggelig tilbake melding! -- Har fått glassblåst forstillings og bakstillings deler, og grunnet noen av delene. Har også mottat pakken fra Koed, og byttet bensinfilter og bunnpanne pakning! Freakshow reagerte på dette 1
santho96 Skrevet August 17, 2014 Forfatter Skrevet August 17, 2014 Blir bra ditta! Du lære fort! Takk for det kompis, blir bra når du får begynt å styre med e39`n ! -- Har vært dårlig med oppdateringer her på grunn av prioritering av å få ferdig bilen. Og det greide jeg også. Satt meg ett mål, få skilter på bilen før skolestart. Fikk skilter på fredag. Eu godkjent med null feil og godkjent senket!
santho96 Skrevet August 19, 2014 Forfatter Skrevet August 19, 2014 På tide å lage update fra ting som er gjort i sommer!! Update: -Bytting av bensin filter, det stod inntrykt 92 på det som stod på så har nok ikke vært byttet før -Bytting av bunnpanne pakning, fjerning av paknings silikonen tok jo sin tid! Så ble det montert papir pakning. -Oransje blinkers foran! -Sandblåsing av understell deler ! -Grunning av understells deler -Forstillings deler ble lakkert med sort biltema 2 komp lakk, mens resten av delene ble lakkert med industri lakk på jobben til Pappa! -Demontering av bensintanken -Bakstilling og bensintank demontert fra karosseriet, klar for M3 forsterkning -Pussing av karosseri før innsveising av M3 forsterkninger. -Bakstillings deler kommet tilbake fra industri lakkering -Servostyring brakkett montert -Nye vinter felger innkjøpt, med hakkapelita 5 dekk som var brukt 2 uker ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå