Jimbo92 Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Hei har akkuratt vært og kjøpt meg en 520i e39. Syntes den var nokk så dau for og si det sånn. Så håpet på at kanskje noen her har noen lette eller billige metoder og få bilen litt friskere og om ikke billige hva burde jeg prioritere hvis jeg faktisk skal legge inn en liten slant på motor den er gått hele 320 000km så lurer på motor overhaling men veit ikke helt enda hva det vil koste bilen går som ei klokke men vil gjærne ha den noen år til så er det egentlig sundt i det hele tatt og trimme den nå som den er gått så mye i tilleg? sleng inn noen tips hva jeg kan gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Kompressor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Har den gått så mye så hadde det vært fint med en overhaling, men det koster endel. Og i tillegg vil du ha mer effekt, så hvorfor ikke skaffe f.eks en M50B28 som passer rett i? Da har du mer effekt og kanskje en motor som har gått 150k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimbo92 Skrevet Mars 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2014 Har den gått så mye så hadde det vært fint med en overhaling, men det koster endel. Og i tillegg vil du ha mer effekt, så hvorfor ikke skaffe f.eks en M50B28 som passer rett i? Da har du mer effekt og kanskje en motor som har gått 150k. Skal jeg bytte motor må jeg vell også søke om tilatelse også da kanskje? Kompressor hørtes jo veldig lett ut når du så det så rettfram haha! xD mene er ikke det mye ekstra ting vedsiden av mye som må byttes ut osv for at resten skal tåle det tenkte jeg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Sett i noe nyere m54b22 går Myhre bedre. Ellers har du både 2..5 og 2.8l preface som passer rett oppi. 150hk 2l er ekstremt late i tung E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimbo92 Skrevet Mars 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2014 Sett i noe nyere m54b22 går Myhre bedre. Ellers har du både 2..5 og 2.8l preface som passer rett oppi. 150hk 2l er ekstremt late i tung E39 men det blir vell under katogori ombygging vell... så da må jeg også søke får og få dette godkjent også?! kunne tenkt og slippe det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet Mars 16, 2014 Share Skrevet Mars 16, 2014 En kompressor er jo heller ikke lovlig, mtp at du øker hk og nm. Men om du som nevnt setter i en M50B28, som passer rett i vil ingen noengang ta deg for det. De ser jo så å si identiske ut, sklir rett igjennom EU-kontroll, osv.. Så M50B28 med kompressor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimbo92 Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2014 En kompressor er jo heller ikke lovlig, mtp at du øker hk og nm. Men om du som nevnt setter i en M50B28, som passer rett i vil ingen noengang ta deg for det. De ser jo så å si identiske ut, sklir rett igjennom EU-kontroll, osv.. Så M50B28 med kompressor? hehe tenker nesten vi tar løsningen din her jeg! xD nå er det bare og finne motoren :3 får vell se hvordan den går med bare motoren så tar vi det som det kommer om jeg skal skaffe kompressor også men dem sier at man venner seg fort til hestene så skal ikke se bort i fra det hoho! og få bilen godkjent som en 528i burde kanskje være ganske enkelt tenker jeg så hadde jo også blitt topp og fått det godkjent også da :3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Mars 16, 2014 Share Skrevet Mars 16, 2014 Søk ivertfall om ombygging før du starter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nærbø Skrevet Mars 16, 2014 Share Skrevet Mars 16, 2014 Har sett en svensk side her inne på bimmers om kjøp av ny motor til de forskjellige. Var ikke så veldig gal pris på de heller Noen her som husker denne siden kan være til hjelp for trådstarter ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet Mars 16, 2014 Share Skrevet Mars 16, 2014 Men om du først skal gå for å få det godkjent, hvorfor ikke finne en billig venstre rattet E39 M5 donor fra England? Slipper du å tape penger på prosjektet også Jeg kjører E36 M3 som bruksbil, å som du selv sier så blir en fort vandt til HK. Så fra 150 hk til 193, tror jeg de 43 hestene blir "borte" på et par dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimbo92 Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2014 Men om du først skal gå for å få det godkjent, hvorfor ikke finne en billig venstre rattet E39 M5 donor fra England? Slipper du å tape penger på prosjektet også Jeg kjører E36 M3 som bruksbil, å som du selv sier så blir en fort vandt til HK. Så fra 150 hk til 193, tror jeg de 43 hestene blir "borte" på et par dager.. jo har tatt en skjekk på det alt hehe ringte med SS performance i skien om det dem skulleha 120 000kr ca + moms og da må det spares en del før jeg gjør noe sånt så blir jo ikke med det første men vurderer og vidre utdanne meg så blir liksom ikke helt lett med penger da heller så akkuratt for den bilen her og nå så kunne jeg tenkt bare enkle trim måter får og få den til og yte litt mere i akseleration hehe Men M5 ombygging skal det bli om ikke denne bilen så blir det neste trenger bare økonomi til det først hehe men er ikke lange veien og gå for og få det til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Hermansen Skrevet Mars 16, 2014 Share Skrevet Mars 16, 2014 Har sett en svensk side her inne på bimmers om kjøp av ny motor til de forskjellige. Var ikke så veldig gal pris på de heller Noen her som husker denne siden kan være til hjelp for trådstarter ? Mener du bildelsbasen? De er billige og bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimbo92 Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2014 Mener du bildelsbasen? De er billige og bra Din siden her var jo konge bra! her er det jo masse potensiale for motorer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimbo92 Skrevet Mars 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2014 Nå er jo ikke jeg mye flink til og skru selv så er det noen av dere som veit hva et verksted skal ha for og bytte motor sånn ca? det billigste er jo selvfølgelig og gjøre det selv mene satser ikke på at jeg skal gjøre noe galt også ødlegge noe... så gir heller jobben til noen som kan det hehe :3 nå tenkte jeg nesten på og kjøpe den motoren her http://www.bildelsbasen.se/se-sv/BMW/BMW-5-E39/1995_2004/Motor/Motor-Bensin/Alla/ID-20822864/OEM-11001439033/ takket være krhermansen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå