Jewnas Skrevet Mars 16, 2014 Share Skrevet Mars 16, 2014 (endret) Som topic sier.. Jeg og en kompis bygger bmw for første gang. Har en turbokonvertert E30 m20b25 sammen med 525tds kassa. Har 325diff med sveisa sperre. Vi ble fortalt at mellomaksel fra e36 328 eller e30 m3 skulle passe rett på. Vi gikk da til innkjøp av e36 328 mellomaksel. Og det stemte, den passet rett på girkassa den, og diffen men den er jo 4-5cm for lang som du ser på bildet!! Hvordan kan vi få høre at dette er bolt-on om akslingen uansett må kortes inn?? og i tillegg måtte vi jo modifisere opphenget siden det var for bredt. Trenger bare en bekreftelse på om dette må kortes inn eller at vi rett og slett ikke har riktig mellomaksel da nr og merkning er slitt bort fra mellomaksel. mvh Jonas Endret Mars 19, 2014 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregel 3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mars 17, 2014 Share Skrevet Mars 17, 2014 åssen er stikk aksla da? (sett ovenfra) går de i en rett linje fra nav til diff, eller skrår de bakover ? for hvis stikkaksla ikke står rett så vil jeg vel si at dere har feil mellom aksel vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomErik89 Skrevet Mars 17, 2014 Share Skrevet Mars 17, 2014 De skrår litt bakover ja.. Men kan 525 tdskassa være lenger enn 325kassa(getrag 260) da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jewnas Skrevet Mars 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2014 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mars 18, 2014 Share Skrevet Mars 18, 2014 Det skal jo passe, så noe er feil Men detgår ann å åpne mellomaksel litt. Ville satt i diffen slik den skal stå, for så å montere mellomaksel, går det ikke sammen da er det feil aksel, eller noe i den duren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jewnas Skrevet Mars 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2014 Hmm merkelig! Har kryssjekka og Mellomaksel skal komme fra manuell e36 328 bil! Får prøve som du sier da å montere oppi diff først og se hvor mye vi kan få pressa akselen sammen uten at noe blir galt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mars 19, 2014 Share Skrevet Mars 19, 2014 ser nok ut som du må korte inn mellomakselen dinlitt gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå