Gå til innhold

E46 touring takboks "mellom" railsene?

ehandeland
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å montere en moderne lav og bred takboks med noe nedbøyning i fronten, mellom railsene og så langt ned mot taket som praktisk mulig på en E46 touring.

Er det noen av dere som har erfaringer som dere ønsker å dele? Gjerne også med bilder..

Mitt forslag som jeg ønsker å få bekreftet eller avkreftet er noe slikt som:
Yakima Whispbar Aero-X eller Prorack X-bar med Packline FX210 eller Skiguard 825.

Hvor bred takboks får dere mellom railsene (som måler ca 90cm ved de bakre festene)?
Jeg antar at en boks på 90cm vil kunne passe noenlunde bra, da den er noe smalere i underdelen - men hvordan blir det med festene på takstativene? De bygger jo også noe innover..
Hvor langt ned mot taket kommer en moderne boks ved bruk av Whispbar/X-bar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare for E46, men jeg har en Skiguard 850 på E61. Er veldig fornøyd med den når jeg først måtte ha skiboks. Bruker kun vanlgie Thule firkantstativ med vanlige føtter for rails. Vurderte Whispbar eller tilsvarende for å få det lavere, men selv med standard Thule ligger boksen så lavt som mulig. Den ligger nå kanskje 15mm over taket. Med lavere stativ ville den berørt taket. Greit å være klar over at det faktisk kan bli for lavt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...