Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytta dempere på min e90 i helga, ble stående med caliperne av hjula i 3 dager.

Når jeg da har montert alt igjen er bremdene utrolig  dårlige. må trø pedalen laaangt ned for å få noen merkbar effekt.

Er ingen lekasjer, har også montert alt rett.. (tror jeg)

hva kan være årsaken til dette?

Skrevet

Jeg har flere steder lest anbefalning om å "pumpe" med bremsepedalen til den blir "hard" før motorstart når kaliper/klosser har vært av, dette for at klossene skal legge seg parallelt helt inntil skivene. Jeg regner imidlertid med at du har trykket endel ganger på pedalen nå slik at klossene bør ha lagt seg slik de skal, men det går an å prøve. Gitt at det er belegg igjen på klossene og bremsevæskenivået er ok, ville jeg ellers prøvd det enkleste først, gå over bremseskivene med bremserens en gang til for å være sikker på at det ikke er noe olje/fett på de.

Skrevet

Høres ut som lekkasje eller luft. Hva skjer med pedalen når du trykker på den og holder før start, også starter?

Skrevet

pumper jeg med pedalen før jeg starter blir den steinhard å trå på. og siger inn når jeg starter.. som den skal.

Klarer ikke helt å skjønne hvordan det skal ha dannet seg luft i systemet. koblet ikke av caliperne, hadde dem bare hengt opp inni hjulbuen for å unngå att slangen ble strukket.

mulig jeg bare trenger å presse klossene som du sier. Ble meget skeptisk da jeg merket att effekten var dårlig, så jeg turte ikek det før jeg hadde sjekket att alt var montert som det skulle. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...