kriss66 Skrevet Mars 21, 2014 Skrevet Mars 21, 2014 Hei har akkurat skaffet meg 2 stoler foran, tidligere står det komfort seter, skal bytte over til sport. Men ser at kontakten ikke er samme, sport stolene jeg har kjøpt er fra 1998 modell og min er 2001. De er ikke elektetriske, noen tips?
bmw_roadkill Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 da er det bare til vame i setene du skal ha kobla opp til sport stolene dine ? hvis du har varme som utstyr fra fabrikkens side. så skulle man tro det bare er og kjøpe en riktig plugg som passer og bytte om ? klippe og lodde og tre over en krympe strømpe.
kriss66 Skrevet Mars 22, 2014 Forfatter Skrevet Mars 22, 2014 Ja, er rart. Å har ikke veldig lyst å begynne å bytte på plugg å rote i kabler..
Nilssens Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 Byttet til mtechstoler i går.. hos meg var det to kontakter på stolene. Den ene er til varme.. mens den andre går til setebeltet. Så vis du ikke får ordnet en overgang vil airbaglampen lyse..
Saltkjelen Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 Skal du først bygge om (nedgradere) setene dine bør du finne seter med nogen lunde likt utstyr som det bilen din allerede har. Skal du absolutt ha manuelle seter må du finne ut av hvilken av kablene i ledningsnettet ditt som går til varme/airbag og koble de i en ny kontakt til setet. Kontakten til setet får du ikke kjøpt løst hos BMW og følger kun med i et komplett billedningsnett. Hvorfor i alle dager ønsker du å bygge om fra elektriske komfortseter med alle mulige funksjoner til manuelle sportsseter egentlig?
kriss66 Skrevet Mars 22, 2014 Forfatter Skrevet Mars 22, 2014 Skal du først bygge om (nedgradere) setene dine bør du finne seter med nogen lunde likt utstyr som det bilen din allerede har. Skal du absolutt ha manuelle seter må du finne ut av hvilken av kablene i ledningsnettet ditt som går til varme/airbag og koble de i en ny kontakt til setet. Kontakten til setet får du ikke kjøpt løst hos BMW og følger kun med i et komplett billedningsnett. Hvorfor i alle dager ønsker du å bygge om fra elektriske komfortseter med alle mulige funksjoner til manuelle sportsseter egentlig? Du har nok misforstått setetene som står i er også manuelle, med samme utstyr, varme b.la.. Og i teorien da burde det jo vært samme plugg..?
Saltkjelen Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 Da kommer du med feilinformasjon, for komfortseter er elektriske. Har du manuelle seter har du bare vanlige standardseter. Det kom en elektrisk oppgradering f.o.m 09/1998, så problemet ligger antakeligvis der. Du må sammenligne koblingsskjemaer før og etter 09/98 i WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/
bmw_roadkill Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 det er 2 type eletriske comforseter.. den ene er eletrisk posisjons instilling og den andre er til og stramme opp rygg\sittepute "comfor instilling" hvor du bare har en rund bryter på siden med en pil i alle retninger (manuel seter).. jeg ahr selv gått fra comfort seter m\varme til sport m\varme.. men var llike plugger. detter ikke ut av sportsetene når du svinger krapt nei;) til beltestrameren er det somregle en egen "gul" plugg som man kan få byttet kjedestrammeren uten no mere pes med klipp og lodd. vet ikke ossen det er på dine seter som står i men...
kriss66 Skrevet Mars 22, 2014 Forfatter Skrevet Mars 22, 2014 Ok, så da er det ikke noe annet mulighet med å begynne å lodde? Vil gjøre det skikkelig med plugg..
Saltkjelen Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 det er 2 type eletriske comforseter.. den ene er eletrisk posisjons instilling og den andre er til og stramme opp rygg\sittepute "comfor instilling" hvor du bare har en rund bryter på siden med en pil i alle retninger (manuel seter).. Nei, dette er bare tull og tøys. Det du nevner er korsryggstøtte og er en helt vanlig option på standard- og sportsseter. Komfortsetene kommer med korsryggstøtte standard og setene er i tillegg kun elektriske. Man får ikke manuelle komfortseter.
bmw_roadkill Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 vel jeg har manuele komfortseter med eletrisk rygg og sittepute hardhets\mykhets justering. det kalles komfort seter. om de har eletrisk sittestilling justering har vel ingenting me sittekomfort og gjøre? det stemmer at det er korsryggjustering (eletrisk). men hva kaller du hard\myk i sitteputa?,(eletrisk)? og nei det er mange seter uten eletrisk hardhets\mykhets justering. som eneklet og greit bare kan justere sittestilling manuelt. stoff anyone? sportsetene mine er manuel med varme uten no eletrisk korsryggstøtte . kanskje du snakker om e60?
Saltkjelen Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 Nei, du har ikke manuelle komfortseter. Det finnes ikke, verken på E39, E38, E60 osv. Enkelt og greit. Om du har problemer med å forstå det, vil jeg anbefale å sende en mail til BMW Norge, sjekke i offisiell brosjyre eller lignende som kan underbygge min påstand.
bmw_roadkill Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 huffda.. ok la oss kalle det for seter som du kan stille in sitte komforten på.. for det er det den kanppen er til.
Hollabaloo Skrevet Mars 23, 2014 Skrevet Mars 23, 2014 huffda.. ok la oss kalle det for seter som du kan stille in sitte komforten på.. for det er det den kanppen er til. Saltkjelen har rett, du har sannsynligvis standard-seter med følgende option: S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Lumbar support, driver and passenger Jeg tok en rask tur innom finn.no, og ser det er flere som ikke har fått med seg dette og "jukser" i annonseteksten, mao de skriver at de har komfortseter når de i realiteten har standard-seter med elektrisk korsryggstøtte. Komfortseter angis i option-listen med følgende kode: S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory De er lettest gjenkjennelige ved at de har en annen hodestøtte, i tillegg til at sitte- og rygg-puten har en noe annen utforming. Og så er det "en haug" med knapper for justering av ditt og datt. Du må gjerne kalle setene dine for komfortseter i den forstand at de er komfortable, men komfortseter innenfor BMW-terminologi, det er de ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå