Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Fikk ny F11 denne uka.

Fornøyd med stort sett alt, men er noe skuffet over muligheten for varmluft til baksetet.
Min "gamle" E61 hadde mulighet for å justere blanding av kald og varm luft i midtkonsollen i baksetet. (Bryter-hjul med rød/blå-symbol) 
Dette finnes ikke i F11/F10 (med mindre man har 4-soners klimaanlegg).

Uten å ha testet veldig mye virker det som det kun kommer (tilnærmet) kald-luft ut av dysene i midtkonsollen bak, selv om man har på max varme foran.

(Hadde selger fortalt meg dette så hadde jeg valgt 4-soners klimaanlegg (4NB))

Noen som vet mer om dette?

Skrevet

De skal vel komme varmluft der, da de kommer fra samme kilde, vist jeg ikke tar helt feil ? blåser de dårlig da ? beste er vel å ringe dit du kjøpte bilen å høre:)

Skrevet

Det er ingen justering av varm/kald (rød/blå) luft for luftdysene i midtkonsollen bak. Kun justering av lufttrykk/luftmengde (0-1).
Det kommer kald luft selv om man justerer max. varme foran, dvs. 28 grader.
Det kommer imidlertid varm luft fra luftkanal i gulvet under forsetene.

Det virker som disse luftdysene i midtkonsollen bak kun er ment som "friskluft"-dyser, og at de bør lukkes hvis man ønsker max varme bak.
Skuffende at BMW har valgt å degradere muligheten for varmluft der, sammenliknet med E60/61 og E39.
Ser at nye X5 har samme opplegg, dvs. ikke justering av varm/kald i midtkonsollen bak, og sikkert dermed kun kald luft.
De gjør det kanskje for å i større grad selge inn 4-soners klimaanlegg (?), men den strategien svikter jo litt når forhandlerne ikke har kunnskap om dette temaet. (I allefall nevnte ikke min forhandler noe om dette. Hadde de nevnt det hadde jeg selvsagt kostet på 5200 for å sikre gode muligheter for varmluft i baksetet.)

Skrevet

Ja, jeg lot bilen gå lenge, den viste nær 100 grader, og det kom veldig varm luft ut fra luftdysene under forsetene.

Skrevet

Har du sjekket innstillingene på klima i iDrive? Det er mulig å justere mye rart der

Det finnes ingen innstillinger for dette i iDrive. (Det er færre innstillinger for klima i iDrive i F10/11 enn i E60/61. Kun justering/fordeling av setevarme.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...