Gå til innhold

Div. spørsmål E36, taktrekk, airbagratt, hjuldimensjon

13de
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har bestemt meg for å slå til på en 1992 325i Coupè.

Den er god stand bortsett fra at forsetene består av gammelt, sprukket skinn og taktrekket henger en anelse.

Det gjør for så vidt ikke så mye at setene er dårlig for jeg ville uansett ha de orginale sportssetene, kjøper de brukt. Det jeg ikke liker så godt er at interiøret er grått og dermed er dashbordet også grått. Jeg foretrekker det svarte dashbordet. Som sagt er dette en 92-modell og jeg har inntrykk at dashbordet på senere årganger er av høyere kvalitet, ikke så hard plast liksom, er det noen som kan bekrefte dette og vet når det forbedrete dashbordet kom? Det er vel ikke så vanskelig å skifte dashbordet ut?

Tenkte også da å skifte taktrekket, vil gjerne ha det mørke. Jeg så en DIY guide her inne på hvordan en kan gjøre det, men min bil har takluke, må man demontere hele takluken da? Er det noen som har en DIY på en med takluke?

Bilen har en check control, men ikke kjørecomputer. Kan jeg bytte ut enheten med en kjørecomputer og vil den virke da, eller skal det noen andre hjerner og ledningsnett til for det?

Siste spørgsmål er om erfaringer med hjuldimensjoner. Jeg har tenkt litt orginale BMW Motorsport hjul med 235 bredde, fúnker det bra? Har bare kjørt bilen en tur i går med 15" vinterhjul.

På forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du skal ha svart interiør, så kjøp en bil der det er originalt. Er ikke bare dash som må byttes, men også hele nedre delen, alt av plast og gulvteppet (ellers ser det så halvhjerta ut).  Dette er ikke vanskelig å bytte, men det er mye arbeid, og av den frustrerendes typen. Har selv bytta alt i min fra grått til svart, det går fint men du bør ha litt innsikt på hvordan ting henger sammen og tålmodighet.

Den nye dashen kom på facelift, og er i samme plast som den før. Det har derimot airbag, og ett mye penere design. Mener det kom i 96, men er du i tvil bare spør om det har luke til airbag eller ikke. Kjørecomputer er ikke noe problem, mulig du må legge ledningsnett selv men det virker ikke som det er noe stress.

ingen originale motorsport hjul ble meg bekjent levert med 235 på e36, men det fungerer sikkert fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...